Jump to content

Leica Magnus 1-6,3x24 i


bardp

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har denne på elgrifla mi.

Hadde eigenlig bestemt meg for å kjøpe Swarovski men etter å sammenlignet med både sw. og zeiss så var ikkje eg i tvil om at eg skulle ha Leica.

Blir som aimpoint for den har ekte 1x og du kan skyte med begge auger opne.

Rødpunktet er knallbra og justerbart i styrke langt ut over det du trenger. Den er også meget lyssterk sjølv med kun 24 lysåpning. Har også S&B kikkert med 50 lysåpning og klarer ikkje å sjå forskjell på skumringsegenskapene.

Lite kresen på øyeavstand/ plassering er den også. Skal eg sette fingeren på noko så er det at lysbryter er for løs, det er lett å vri på denne når du bærer i reima. Hadde eit uhell der eg skada kikkerten og dette tok Leica som garantisak sjølv om eg opplyste at den hadde vore ute for eit uhell, så servicen er også upåklagelig👍👍

Link to comment
Share on other sites

skinnemontasje til weaver baser koster 1800 kroner hos XXL. De er regnet som litt mer solide kikkerter, men du slår like fult samme hakk i kikkerten. Det som er fordelen er måten montasjen er festet på. Så den klarer du ikke å kneppe kikkertrøret sammen på. Jeg har begge deler så det blir litt hipp som happ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...