Jump to content

Lee shotmaker og dårlig satt tennhetter


TMB

Recommended Posts

Har begynt å skjære ned på kostnadene på hagle ammo’n jeg bruker. 

Tenkte derfor å lade opp brukte lærdueskudd. 

Men synes ikke tennhettene sitter særlig godt i hylsene. Jeg presset ut en da jeg satte rullekrympen. Testet de andre med en finger på innsiden. De kan skyves lett ut...

Bruker lee shotmaker til utpressing av gamle tennhetter og innsetting av nye. 

Noen som har vært borti dette? 

 

Er det visse haglepatroner en bør holde seg unna? 

Tenhettene er cci 209.

Til nå har jeg prøvd gytorp, Nittedal sport, og noe italiensk. Men med samme resultat. 

Tips? 

Edited by TMB
Link to comment
Share on other sites

Hei

Er ikke uvanlig at en opplever dette med Amerikanske tennhetter og Europeiske hylser. Amerikanske Tennhetter er mindre en Europeiske derfor sitter de ikke spesielt godt. Bruk Europeiske eller dra til bunnen på hylsen med en stor flat dor for å krympe hullet litt. Vell å merke uten tennhette i..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 18.7.2019 den 23.01, DoserDave skrev:

Hei

Er ikke uvanlig at en opplever dette med Amerikanske tennhetter og Europeiske hylser. Amerikanske Tennhetter er mindre en Europeiske derfor sitter de ikke spesielt godt. Bruk Europeiske eller dra til bunnen på hylsen med en stor flat dor for å krympe hullet litt. Vell å merke uten tennhette i..

 

Takker for svar.
Noen anbefalinger av tennhetter å kjøpe til europeiske hylser?
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lite sent svar, men CCI 209 är om jag minns rätt den smalaste och den svagaste av amerikanska tändhattar. Det finns ett verktyg som heter

" pocket peener"  som man kan köpa hos Ballistic eller precision reloading 

Ja förstås om inte ni är på usa:s shitlista som Vi är .... Min amerikanske kompis ringde dom och frågade om dom kunde skicka vättar till mig i sverige 

 " vi kan inte skicka nåt till Europa och Mellanöstern" Vart svaret, 

Fiocchi 209  616 och Nobel sport 686/688  , RIO G-1000 är större än cx2000 

som i vart fall för mig sitter dåligt i alla europeiska hylsor. Nobel sport & RIO är de som är störst med RIO i topp.  Dock är cx2000 den i särklass bästa och jämnaste europeiska tändhatten. Så använd dig av " hyls tricket " eller pocket peener till dina CCI 209 och för all del cx2000 om det är de enda som hittas. 

/P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...