Jump to content

Montering picatinny på stainless våpen.


Premium2006

Recommended Posts

Lang historie kort.. ønsker å kunne swappe kikkerter på begge riflene som er t3x og x-bolt i stainless. Har havnet på picatinny med warne QD ringer. Har sett en del på nettet og lest, men blir ikke klok på om det er nødvendig å legge locktite mellom skinna og låsekasse. Picatinny til x-bolt er i alu, mens skinna til t3x er stål. Tenker mest på rust ol.

Børsemaker/selger sier dette ikke er nødvendig..

hva tenker dere?

 

hvilken type Locktite skal jeg bruke på skruer? Vanlig blå? 

Link to comment
Share on other sites

Om skinna ikke har noen form for rekylstopp ville jeg limt den, med for eksempel Loctite 638 ell. for å unngå at skruene klippes. Anaerobe produkter er greit å bruke da demontering kan gjøres ved å tilføre noe varme. Blå Loctite ( skrives uten k) er ok på skruene. Korrosjonsproblematikk ville jeg ikke brydd meg om. Skal vel være temmelig tøffe forhold med saltvann eller annen elektrolytt tilstede jevnlig om det skulle være noe problem. Uansett er det skinna som ryker, og den kan jo erstattes.

Link to comment
Share on other sites

Har piccatinny skinne på alle rifler også en Tikka i rustfritt alle er festet med blå loctite. Tikka hadde rekyltapp, men brukte loctite også her. En Sako har skinne i alu men har aldri merket noe til noe korrosjon. Kikkertene mine har alle Leupold QRW ringer så her er det full fleksibilitet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...