Jump to content

Halne sameige 2019


Mr. Natur

Recommended Posts

Hei Kammeret! 

Må innrømme å ha brukt dette forumet mange ganger for god info om både børser, jakt, og til tider svært interessant lesing!

Men har nå fått noen  reins kort (3 stk). Er med et jaktlag som leier terreng helt øst på vidda, terrenget blir brukt til elg jakt men vi får reinskort med på kjøpet. Ønsker å bruke kortene andre steder på vidda men dette viser seg som en utfordring. Det virker ikke som de grunneierne som jeg har ringt er særlig villig til å slippe andre inn på terrenget sitt.

vurderer å kjøpe kort ved halne sameige slik at jeg kan bruke mine andre kort der. (Har ringt og det er i orden.) 

har noen spesifikk erfaring med området? Kom gjerne med andre innspill som kan hjelpe en jeger å utvide reinshorisonten på hardangervidda!

 

mvh Mr Natur.

Link to comment
Share on other sites

Nå må du nok se på kartet en gang til! Halne ligger i nord, men mer øst enn vest. Bortsett fra det er jeg enig med deg, det kommer nok ikke mange dyr dit. Det er ikke uten grunn at det fortsatt ligger massevis av kort til salgs for en billig penge.

Link to comment
Share on other sites

På HA4 hadde jeg min første renjakt i 1991. Gode minner :)

Der var det fint, og fint å gå. Og bra var det for jeg gikk i 13 dager uten å se dyr  😁 (Det året ble det skutt 7 dyr av en kvote på 500 i Eidfjord)

Jeg har ikke vært det siden, men tror at det også er et terreng som er vindavhengig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...