Jump to content

Hjelp til kjøp av haglefutteral


Gromguten

Recommended Posts

Hola.

 

Jeg har ikke reimfester på hagla mi og ønsker å utforske muligheten til å slippe å ha det. I oversiktelig fremtid kommer jeg bare til å gå støkk. 

Jeg trenger i første rekke et futteral for å frakte til og fra skytebana og jaktområdet, men det kan jo tenkes at det er noen kilometer å gå fra vei til jaktområdet og da hadde det kanskje vært behagelig med en reim.

 

Det hadde vært fint å fått anbefalt et lett futteral som kan brettes til å ta lite plass i sekk MED REIM :)

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, msteiro said:

Over/under eller halvauto/pumpe?

Veldig grei størrelse, ellers bruker jeg kun en våpensokk når jeg har den delt i sekk etc. 

 

 

Over / under så den er delbar ja. Våpensokk var også en god ide.

21 hours ago, amatør said:

Finnes løsninger med reim du kan ta av å putte i sekken, f.eks en slik:

http://www.dogsunlimited.com/i/2223/gunners-flowered-shotgun-sling.htm

 

 

Denne var jo dritlekker.   Men 60 dollar i porto var litt heftig ! 

Vurderer å plage en kompis i USA om jeg ikke finner noe lignende på ebay eller i Norge

 

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle tips.

Jeg fant et sammenleggbart canvas futteral med noe polstring og reim på en ebay. Butikken hadde spesialisert seg på "jaktprodukter" og så noenlunde profesjonell ut - så gjenstår det å se om det er bare drit, men det blir jo tross alt ikke så mange turer på et år. Kjøpte noen "gun socks" også så da har jeg flere alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...