Jump to content

Neck sizing.


Reveenkemaker

Recommended Posts

Det mest optimale er "delvis helpressing", DVs at du skrur sizeren 2-3 omdreininger opp, og så gradvis skrur ned sizeren 1/4 tørn avgangen inntil hylsen så vidt kamrer. Da har du bearbeidet hylsen så lite som mulig, og kun presset det du må. Da sk al hylsen teoretisk ligge så bent i kammeret som det er mulig med den sizeren, med minimal bevegelsesmulighet både frem og tilbake og sideveis.

Når hylsene blir hardere etter noen gangers bruk må du ofte stille om på sizeren fordi hylsene fjærer mindre.

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Reveenkemaker skrev:

Driver å forsøker å neck size 7mm-300wm og opplever at de ikke kammrer. 

Ser ut til at halsen blir presset bakover så kroppen blir litt komprimert å får utposning. 

Skrur ned til den berører holderen + 1 3/4 turn som instruksjonen sier. 

Noe forslag?

 

Sjekk hylselengden.

Fabrikat osv på dien du bruker?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har løst gåten..

Det er dumskap og kjøttfeil.

Leste fort gjennom brukervilledningen som fulgte med fra lee. Finlest laddeboken fra speer og Berger før jeg gikk til youtube for å være helt sikker på at jeg gjorde rett, men er nok der feilen lå. 

Speer baserte seg på rcbs dier og fysakken på youtube brukte en helt annen presse en meg. Hadde jeg skippet videre studier og heller finlest den lille pappirlappen fra lee som fulgte med så hadde jeg vist jeg skulle brukt 1 turn etter berøring av holder og ikke 1 3/4 turn. 

Begge deler var beskrevet på lappen avhengig av type presse. Kuk!

Plukket dia frahværandre et par ganger før jeg tok til vett å finlese litt på orginal dokumentasjon. Lært at riktig info er viktigere en mye info. 

Ble litt over 1 turn før kulene satt skikkelig, men ser bra ut nå for tosken. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...