Jump to content

Sikte til Browning BAR


Pompelen

Recommended Posts

Klarer ikkje å bestemme meg for kva sikte eg skal kjøpe til Browningen. Har Tikka T3 med Zeiss Victory Varipoint 3-12×56 så det er ikkje nødvendig med måneskins sikte. Browningen blir nok brukt i skog, postering (til tilig kveld) på hjort og mulig drivjakt på villsvin. Har sett på div. Frå 24-50 opning. Sikte kan godt være brukt. Budsjett 5-10k

 

Tips/forslag mottas med takk.

Edited by Pompelen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 6/18/2019 at 6:56 PM, Pompelen said:

Klarer ikkje å bestemme meg for kva sikte eg skal kjøpe til Browningen. Har Tikka T3 med Zeiss Victory Varipoint 3-12×56 så det er ikkje nødvendig med måneskins sikte. Browningen blir nok brukt i skog, postering (til tilig kveld) på hjort og mulig drivjakt på villsvin. Har sett på div. Frå 24-50 opning. Sikte kan godt være brukt. Budsjett 5-10k

 

Tips/forslag mottas med takk.

 

Moro med seine svar, haha :D Hva endte du med? Fortsat interessant tema syntes jeg. Utforsket dette teamet mye selv i det siste, endte med at kikkertsikter i 1-4-6x20/24 segmentet er best egnet. Fant helt konkret ut, etter mye testing, at det optimale siktet er Kahles 1-5x24 eller Swarovski 1-6x24 for vanlig norsk skogsjakt/drivjakt med browning bar. Kjøpte selv en Docter 1-4x24 nå :) Spent på å teste den. Har hatt en swaro z6i 2,5-15x56 i et par år, og den er alt for stor for skogsjakt syntes jeg. Lysgjennomgangen er jo helt ekstremt god for de som trenger det  (skumringsjakt, revejakt osv..), men når man skal springe etter bikkja på elgjakt i skogen med en browning bar er det helt meningsløst med stor optikk mener nå jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...