Jump to content

Hjemmefix


Recommended Posts

Hei. Jeg har vert uheldig og ødelagt min vanvittig dyre marlin x7 kaliber 30-06 til 2500kr ca. Den klarte jeg å ødelegg på første turen da jeg glemte hvor jeg hadde lagt den å kjørte over den med min chevrolet tahoe. 

Det jeg nå plages med er at jeg rett og slett ikke treffer noe jeg sikter på (bare alt annet). I forrige uke fikk jeg tak i 1’’ rør som jeg sveiset på der med skuddtrekkeren eller avrøkkeren eller hva det nå heter. Helt innerst på løpet i allefall. Men tilbake til problemet, når jeg sveiset så ble det en liten sveisekant på innersiden. Har dette noe å si på presisjonen? 

Tenkte kanskje dette ville bli borte etter vert, noe det absolutt ikke gjorde da jeg fant ut at kruttmassene bare fløy vegg i mellom inni der. 

Har dere noen tips til meg?

takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det hjelper å bytte avrøkkeren, problemet er at det ikke er kraft igjen i spjongen etter at den er bøyd. Det du må gjøre er å trekke mye hardere i avrøkkeren slik at kulen får bedre fart, da kommer den ut av løpet mens du fremdeles peker på målet.

Link to comment
Share on other sites

Det er muligens tryggest å ta rifla til en sjaman og få trommet drepen tilbake i den.

 

Husk også å ikke ha antydning til luft mellom øyenbrynet og sikterøret når du røkker av. Lys i sikterøret forvrenger kulebanen og da bommer du.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...