Jump to content

Hagle hard og knekke


ah

Recommended Posts

Hei, jeg har en Fausti Highland.

Er skutt 2000+ skudd med den. men syntes det kreves litt vell mye styrke får å knekke den. Noen andre med samme erfaring? Noen som har en løsning på dette?

Link to comment
Share on other sites

Regner med du har renset,og smurt opp med litt våpenfett mot metallets glideflater. Ellers er det en god ting, at hagla slites inn, og ikke ut. En børsemaker kan hjelpe deg. Men hva med å skyte et par tusen skudd til å se hvordan det føles da. Merkel ny, måtte du nærmest slå med slegge for åpne. Tror ikke det er så ille, men en børsemaker kan fremskynde slitasjen om tålmodigheten er lav.

Link to comment
Share on other sites

Takk får svar :) Den er kun (SÅ) hard når jeg knekker den/lades/spennes (usikker på riktig ord). Vis jeg åpner/lukker etter dette, (før jeg har skutt), så er den my enklere, vil det si at det er en fjær som må slites litt mere på? 

 

Link to comment
Share on other sites

Når jeg snakker om slitasje, så er det metallets glideflate som gnisser mot hverandre, det skal være trangt nytt, du sliter glideflatene inn, etterhvert så stopper det opp og det er så perfekt som det kan bli.  Det slites deretter minimalt under åpning og lukking. Det er ekstra tungt fordi du spenner opp, og enda litt tyngre om du spenner opp begge feks etter 2 avfyrte skudd. Om ikke du avfyrer skudd, og åpner - tar ut patronene, for så å lukke er det lettere fordi du ikke spenner opp. 

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...