Jump to content

Hvilken bane passer for meg (Trondheim)


chmeland

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har vært medlem her noen år, litt i rykk og napp, og må si det er fantastisk å ha muligheten til å få gode svar fra så mange vettuge folk som du kan stole på at ikke har kommersielle interesser i å svare :) 

 

Jeg har jaktet og skutt i snart 40 år, og er nok mer opptatt av praktisk skyting enn av blink-skyting. Jeg husker da jeg fikk min første salong, gleden over å teste den ut på alle mulige hold og i alle situasjoner, og så merke at jeg mestret det. 

Vel, nå har tida kommet for at jeg ønsker å gjøre noe av det samme med rifle.

Jeg har skutt med rifle i 30 år men liksom ikke holdt på med så mye mer enn oppskyting og jakt. Med lyddemper og god kikkert har gleden over å skyte kommet tilbake. Så kommer selve spørsmålet: hvor i Trondheim kan jeg gjøre dette? Pusle litt for meg selv, teste litt på 100 meter, gå over på 200, kanskje må jeg en tur tilbake på 100 for å skru litt, neste gang 300 for å sjekke at app-ens teori stemmer med praksis.... har inntrykk av at mange steder er det fullt opp av program hele tida, og da blir det ikke plass til en som surrer frem og tilbake. 

Noen tips?

 

mvh Christian 

Link to comment
Share on other sites

Nidaros Skytterlag er vel svaret ja, men skal du "pusle rundt" alene, utenom terminfestede skytinger, må du være medlem og ha standplassleder/sikkerhetskurs, eller du kan møte opp, som betalende medlem, på lagets lørdags-skytinger.(skyting med standplassleder)

Da er det "fri" skyting opp til ca.600 mtr. Kan være folksomt enkelte lørdager, men om man er litt sosial av seg, så går vel det bra. Søk medlemskap og møt opp. Mange trivelige folk og mye "skitprat". Og mye "surring" frem og tilbake.

 

Ellers så har Nidaros jegertreninger/ oppskyting hver onsdag nå før ferien, og mandag og onsdag etter ferien. Her er det mulig å kjøpe en "pakkeløsning" på både obligatoriske trenings-skudd og oppskyting. Da kan du komme og skyte så mye du gidder på jegertreninger utover sommer og høst, selv etter at du har bestått prøven.Betaler kun en engangs-sum. (Kun mulighet for100 mtr elektronikk og papprein på jegertrening/oppskyting)

 

Banekalender så har du styr på dato og dager:

 

http://www.livevisning.com/nidaros/banekalender/Banekalender19.html

 

Velkommen!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
På 17.6.2019 den 20.49, hewi skrev:

standplassleder/sikkerhetskurs

 

Det skulle jeg også gjerne hatt! 

Har akkurat samme ønske/ambisjon - surre litt rundt, lære sakte.

 

Kanskje til og med henge opp noe gråpapp og bruke en dag på å teste ammo og choker til hagla!

 

Har lite tid kveld/helg, men mange timer innimellom i arbeidstia/uka.

 

Håper det blir sånt kurs snart!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...