Jump to content

Bukkejakta 2019


Castor

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Bukkejakta er vel over den nå, med god margin. Ble desverre ingen bukk i fryseboksen her i huset, men nok om det.

Var en tur utom jaktområdet for et par dager siden, for å titte etter eventuelle ferske revespor. Ferske revespor var det, men det er ikke rev det skal handle om nå, men rådyr(bukk)

 

Som nevnt lengre opp i tråden her, fant jeg et fallgevir, eller mer presist, 1/2parten av et fallgevir i Juli, på en av turene mine, som dere ser på bildet under.

20191209_224736.jpg.5c63c1d0f833a97ae7b50567841e55e2.jpg

Spesiell "vri" på dette geviret og lett kjennbart, kan man si.

 

 

Tror dere ikke jeg fant nok et fallgevir, eller mer presist 1/2parten av et, på turen for et par dager siden også da. Ikke nok med det, men dette nye fallgveiret lå omtrent på meteren på samme plassen. Ikke til å tro egentlig.

Slik ser det ut

20191209_224909.jpg.f09a9758fcb2e80123e2d929df167bc8.jpg

Bort imot identisk med forrige, bare et ørlite kaliber mindre, men igen, lett kjennbart.

 

 

Så et bilde av begge, i samme "ramma"

20191209_225000.jpg.032a3e445b628a4ac804058bf4ca6cd5.jpg

Det nyeste nedert i bildet.

Om det ikke er samme eier av disse fallgevirene, så må det være noen felles gener ute å går her vel.

Uansett eier og gener, så var det såpass spesielt, at begge kommer til å henge på veggen på gutterommet, etter hvert.

Satser på å knerte eieren/e av dette geviret i bukkejakta om noen måneder😀

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...