Jump to content

Simulert avstand. Innstillinger


Skjøttarstuggun

Recommended Posts

Eksempel: Om jeg vil simulere ISSF 50 meter på 15-meter bane, blir skytingen litt enklere om jeg setter faktisk avstand til 15 meter. Dette bla på grunn av at kulediameter utgjør mer på 15 enn på 50 meter. Det samme når en skyter Fri-B på 25 m vs vanlig fripistol på 50 meter. Pga dette har jeg fått det råd i første tilfelle å sette simulert avstand til 14 meter. Er det fornuftig?

Kan noen som er dyktige på dette gi meg noen råd? Kommende uke skal vi skyte ISSF 300 meter simulert på 200 meter. Bør jeg sette faktisk avstand til 197 meter?

Hva med å simulere DFS 100 meter på en 50-meter bane? Faktisk avstand 49 meter?

Edited by Skjøttarstuggun
Link to comment
Share on other sites

Hvilken betydning har det? 200m blir ikke 300m uansett hva du taster inn. Den store forskjellen mellom 200 og 300m er de 100m som er imellom, og alt som skjer der, ikke om scoringskanten er en halv mm forskjellig.
"Simulere" 300m på 200m er bak mål etter min mening - da skyter du på 200m, på 2/3 skive, kall det det, ikke 300m skyting. Skal vi simulere oss til alt kan vi like godt ligge inne med hver sin Scatt, og sende resultater til hverandre ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, M67 skrev:

"Simulere" 300m på 200m er bak mål etter min mening

Poenget er at i 2019 i min region er det svært skrint med baner på 300 meter. Om vi skal få avviklet KM 300 meter, må vi bruke en bane på 200 meter og kjøre simulert. Alternativet er å la være. Det siste synes jeg og noen til er et dårligere alternativ.

Men jeg takker for at noen svarte. Jeg har nå fått svar fra kvalifisert hold at det kun er på 15 meter en trenger å gjøre en tilpasning som nevnt. På alle andre avstander bruker en faktisk avstand.

Edited by Skjøttarstuggun
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Om vi skal få avviklet KM 300 meter, må vi bruke en bane på 200 meter og kjøre simulert.

Jeg ser jo delvis poenget, men i mitt hode så avvikler du da ikke KM på 300m, men på 200m. Uansett hvor stor eller lita du lager skiva, så blir ikke 200m 300m, og du er like langt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...