Jump to content

REVEJAKTEN 2019-2020


Kvernhuselva

Recommended Posts

Godt å se at folk får rev. Lofoten leverer stusselige greier i år. Full kollaps i musebestanden i juni, hvilket resulterte i stusselig rype sesong. 

Ser ut til å predatorene sliter, særlig røyskatta har vært absurd frenetisk i år. To ganger (!) har jeg måttet sette minkfella inne i kjøkkeninnredning fordi røyskatta har sprunget inn verandadøra på jakt etter mat. De har vært enkle å lure etter at jeg fant ut at en liten kveitebit er verdens beste åte i fella. Har kjørt hardt på fellefangsten i høst og begynner innse hvor mye røyskatt det faktisk er. Eller "var" lokalt. 

Sett en rev i høst på åta og knapt med spor. Heldigvis greit å la frustrasjonen gå ut over kråka og minken. Bortsett fra at den gjenværende kråka skyr området som pesten nå... 😄

Prøver for tiden ut nytt konsept der jeg har bundet en tørrfisk til ei lita busk, mest får å se om jeg kan bruke buska som "nappindikator". 

Begynner lure på om de fire siste års intensive revejakt nå begynner gi utbytte, for det har vært langt mellom hver Mikkel siden jula 2018. Og så mye tjeld at de nesten er plagsomme. 

Vi får se, februar er den typiske revemåneden... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nye bilder poppet opp på kamera nå. Gikk ikke mer enn ett døgn før det ble aktivitet igjen. Tydeligvis mye rev i år. Er vel fjerde vinteren jeg holder på rundt hytta nå. Ser dere andre noen lokal effekt av revejakta med tanke på lokal bestand av ryper og annet småvilt? 

Link to comment
Share on other sites

Gikk glipp av en mulighet i natt ser jeg. Irriterende å ikke våkne når man får SMS fra viltkamera. Til og med bikkja merket ikke at det var noe action. Vi sover nok for tungt på morgenkvisten :-) 

 

Fikk riktignok bare ett bilde, så det var nok en forsiktig krabat. Dag to eller tre pleier de være mer dristige så det er vel bare vente på nye sjanser.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aller først......gratulasjoner til alle som har lagt rev i bakken i det siste. Veldig bra.

 

Så......alle gode ting er 3, med det 4de skal det skje. Nå skal dere høre.......

Har vært etter mikkel rev 3 turer i det siste uten ha fått rev på kroken. Ja jeg har sett rev. Enten har det vært for langt hold. Eller så har det vært alt for urolig rev. Så kom tåka plutselig sigende forleden natt og la seg som et lokk utpå jordet. Så har det vært for dårlige lysforhold. Månefar er fraværende nå vet dere.....mao bare uflaks og stang ut, fram til forlenden natt. Da ble nærkontakt på 4de forsøk, som skrevet, litt lengere opp her.

 

Akkurat som de 5 første revefallene gikk svært så smertefritt og oppskrifsmessig for seg, har jeg slitt skikkelig med med å få lagt nr 6 i bakken gitt, så nå er det foreløpig slutt på griseflaksen og man er tilbake til normalen.

 

Nuvel....Slik ser rev nr 6 ut

20191222_040800.jpg.edd6aed7cfa51fbab08a0c036c57f843.jpg

Så den første gang kl 00.21....da den kom i målrettet trav over jordet. Helt døvhørt virket det som. Prøvde å stoppe den med noen forsiktige modulerte musepip, men nei. Reven hadde helt andre planer den.

Så ble dørgende stille utpå jordet, bortsett fra ei Kattugle som kom flagrendes og hold meg med selskap ei stund. Tiden kom og tiden gikk....fram til kl 03.26 da kom revetassen slarkenes tilbake over jordet, nå litt mer avslappet, enn forrige gang jeg så den. Lett å kjenne igjen, da dette var en skabbrev.

 

Holdet var over det jeg setter som max skyteavstand nattestid, men med berghammer-tak på reven og fjellstøtt anlegg for rifla gikk det svært så bra det, som dere ser. KLAKK......la seg rett ned, akkurat slik som i revejakt-videoene vi ser på Youtube og akkurat slik det skal være. Har nevnt det adskillige ganger før, men VMAX, det er saker å bruke på rev.

Avstand 170 meter

Som nevnt, dette var en skabbete hannrev. Har hatt den i siktet et par tre ganger før uten å bange, før forleden natt.

Nå har julefreden senket seg i heimen merker jeg. Revekløa er midertidig kurert for noen dager nå.

God Jul og et riktig Godt Nytt Jaktår til alle ihuga revejegere.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 10
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

55 minutter siden, vux skrev:

Hvilken kaliber jakter du reven med @Castor

Nå bruker jeg stort sett kaliber 223 på reven.

Har brukt forskjellig kaliber, men synes ymse 224 kaliber så som 222, 223 og 22 Hornet virker desidert best, med eksplosive kuler i tuppen av patrona. Jeg bruker 40 grs VMAX. Topp revemedisin som ved grei skuddplassering legger reven dønn flat tvert.

 

Har også brukt kaliber 308 på revejakt. Det virket mindre bra synes jeg.

Ca 50% av all rev jeg brukt 308en på, løp litt vel langt avgårde før de la seg ned. Ved skudd rett i front alternativt motsatt vei, da var det umiddelbar avgang, men slike skudd bør man helst unngå, da treffområdet ikke er veldig stort på en rev uansett skuddvinkel.

 

Jeg er for lette eksplosive kuler i kombinasjon med høy fart, på revejakt.

Da har det lettere for å bli knall og fall, slik man vil ha det.

Man har også litt mer å gå på sikkerhetsmessig ved bruk av varmintkuler.

Homogene kuler derimot, er styggedom på jakt, uansett hvilken jaktform man bedriver. Da må man definitivt sjekke bakgrunn nøye(ere) før man slipper homogent løs., da disse er det nærmeste man kommer panserbrytende ammo, uten at det er definert som panserbrytende ammo.

Så vet dere min mening om homogent på jakt. Styggedom er det og skulle vært forbudt på jakt.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Castor skrev:

Homogene kuler derimot, er styggedom på jakt, uansett hvilken jaktform man bedriver. Da må man definitivt sjekke bakgrunn nøye(ere) før man slipper homogent løs., da disse er det nærmeste man kommer panserbrytende ammo, uten at det er definert som panserbrytende ammo.Så vet dere min mening om homogent på jakt. Styggedom er det og skulle vært forbudt på jakt.

🤣🤣🤣🤣

Link to comment
Share on other sites

Om man er uheldig og lager digre høl i reven, er det ikke verdens undergang.

Kreativ bruk av nål, tråd og "hardangersøm" kan redde en i utgangspunktet rufsete pels, til å bli prima kvalitet. Har tråklet meg gjennom flere revepelser med svært så tilfredstillende resultat synes jeg.

 

Det beste utgangspunktet for prima kvalitet pels er imidlertid minst mulig hull i skinnet, om dere skjønner.

 

I ca 75% av tilfellene hvor jeg har brukt 40 grs VMAX i høy fart, blir det ikke gjennomskyting, men treffet må sitte på forbeinet. Om man derimot treffer Noen få klikk bak forbeinet, så får man motsatt resultat, men uansett treffpunkt, så blir det med få unntak, svært så human og umiddelbar avgang ut av det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vux.....tipper at både 40 og 50 grs kommer til å virke bra i 250ien.....og avhengig av om du tenker å ta vare på pels eller ikke, så har nok 40 grs litt lettere for å ta vare på pelsen. Spesielt om man lader selv og ikke dytter ladningene opp i max fart og trykk. 250 har en tendens til å gi både fart og trykk😀

Blir uansett spennende og følge med på hva slags ladekombinasjon du foretrekker på revejakt etter hvert.

 

Nuvel nok om det.....var ute for å teste et par av julegavene her om dagen. Da passet det bra å ta en sving innom jaktområdet, for å sjekke opp. Og ja....jeg kan informere om at både revespor og rådyrspor ble observert på kryss og tvers.

Da man løftet blikket opp fra revesporene og glyste utover jordet, tittet man rett på en rev i fullt firsprang midt på blanke ettermiddagen. Nesten ikke til å tro🦊

Da skal jeg si revekløa kom momentant tilbake gitt, for ikke å si pulsen. Den steg merkbart, for å si det forsiktig.

Skal nok ikke drøye veldig mange timene inn i 2020 før man er ute på revejakt igjen, om vær og føre tillater det😀

Da kan det hende det kommer nok en revehistorie fra denne kanten, men man skal være forsiktig med å skrive revehistorier, før reven faktisk er skutt😀

 

Det er dette man drømmer om å oppleve igjen.

20181216_031553.jpg.311d48b49329de3af09d09e01a57f74a.jpg

 

Hadde griseflaks forrige sesong (2018) og poffa disse revene på samme økta Dette kommer man nok ikke til å oppleve veldig mange ganger til, i løpet av revejaktkarrieren, men det er jo lov å håpe.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Regner med rifla kommer neste uke så får jeg teste 40gr først. Har en rev inne på åta nå. Virker nesten som den har flyttet inn der. Tikker inn bilder stadig vekk. Til og med på formiddagen får jeg bilder. Fikk ikke prøvd meg på den før jul, fikk den inn 21.des første gang ser jeg 😁

 

Fire på en økt er imponerende og ikke enkelt å få til. Flaks må man jo å ha. Aldri hatt mer enn to innom samme natt her. Skal prøve med lokking på nyåret når det blir måneskinn og klarvær. Blir nok svinkaldt og fort -25 ute på denne tiden.

 

Bestilt meg en enstasjonspresse fra Lee og noe annet småtteri så skal begynne lade selv etterhvert.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ny rev som kom tuslende inn i masse nysnø(30cm). Snøbyger var det også. Første gang jeg har hatt noe aktivitet når det har vært såpass løst. Imponert over effekten i den Oryxen. Alle faller rett ned i smellet. Denne ble skutt litt skrått forfra. 

81353518_615278669013690_2533494087131070464_n.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg vet at dette ikke er helt den rette tråden, men jeg får ikke svar noen andre plasser, så jeg håper at det går bra.

 

Jeg skulle fylle en nettingstrømpe med honning for å bruke det som åte i ei syningfelle. Honningen var kjøpt på spruteflaske og veldig flytende. Jeg satte den på trappa i ca. 12 timer med minusgrader slik at den var mye seigere. Da jeg begynte å helle honningen fra flaska over i nettingstrømpen klistret alt seg bare fast i hverandre, honningen rant ut av nettingstrømpen og alt ble bare et jævla gris.

 

Vet dere hva jeg har gjort feil og hva jeg bør gjøre annerledes?

Edited by Sigurd1
Link to comment
Share on other sites

Bruk vanlig honning fra boks eller glass. Tre nylonstrømpa ikke type netting over hånda og ta en "neve" honning. Vreng deretter strømpa av hånda, stram denne slik at det blir en tennisballish med honning og knyt. Resten av strømpa kan du bruke til å knyte fast honningballen din.

Avhengig av hvor myk honningen er og temperatur blir det litt klin, men ikke mer enn at jeg synes det går helt greit.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

På 3.1.2020 den 16.03, Sigurd1 skrev:

Hei,

Jeg vet at dette ikke er helt den rette tråden, men jeg får ikke svar noen andre plasser, så jeg håper at det går bra.

 

Jeg skulle fylle en nettingstrømpe med honning for å bruke det som åte i ei syningfelle. Honningen var kjøpt på spruteflaske og veldig flytende. Jeg satte den på trappa i ca. 12 timer med minusgrader slik at den var mye seigere. Da jeg begynte å helle honningen fra flaska over i nettingstrømpen klistret alt seg bare fast i hverandre, honningen rant ut av nettingstrømpen og alt ble bare et jævla gris.

 

Vet dere hva jeg har gjort feil og hva jeg bør gjøre annerledes?

 

Gi nettingstrømpa til noen andre, fortrinnsvis dama, og prøv nylonstrømpe istedet😉

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Først.....godt nytt jaktår til dere.

Så har man vært ute på revejakt igen....og ja jeg kan bekrefte at det har blitt rev i bakken.

Har ikke vært forhold for revejakt her pga alt for dårlige lysforhold, før forleden natt. Med snaue 70% nymåne var det brukbare lysfohold synes jeg, men heller ikke mer. Man vil jo være rimelig sikker på at det virkelig er en rev man har i siktet og ikke katta til naboen, for eksempel.

 

Nuvel.....satte meg til på gromposten jeg vet dere. Det var aldeles dødt utpå jordet. Merkelig egentlig. Ett eller annet pleier bestandig å skje når man sitter slik på post, men nei, helt dødt. Nada. Null aktivitet.

Timene kom.....og gikk. Motivasjonen sank proposjonalt med tiden.

Etter hvert ble man veeeldig lang og trøtt i trynet, såpass at man synes man så rev flere steder utpå flata.

Sikkert mange av dere som har opplevd dette, etter noen timer på post

 

Så kl 03.36 var det plutselig revefant ute på flata. Hvor den reven kom fra, vites ikke, men rev var det definitivt utpå der.

Fra å være i standby modus og til veldig våken tilstand, tok det nok ikke mer enn 0,3 sekunder, eller noe deromkring😀

KLAKK....reven la seg tvert ned, strakk seg ut på snøen, dønn stiv som en stokk. Game over. Helt toppers. Akkurat slik man vil ha det. På behagelige 63 meters avstand, var det lett match for bråsinna V-MAX

 

Slik ser denne reven ut.

20200106_040558.jpg.117ebf10a549d330f2cfcf02c5f2209e.jpg

En ungrev. Ei tispe. I utgangspunktet med helt lytefri og prima pels, om det ikke hadde vært for skabbangrep på det ene låret. Ikkje bra. Dette liker jeg ikke. Av de totalt 7 revefallene så langt, har 3 hatt skabb. Om denne trenden fortsetter....mja, nei dette er ikke bra.

Revekløa ble hvertfall kurert midlertidig. Blir nok en tur til før månen forsvinner, så da får vi se om det blir en revehistorie til😀

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Begynner å få rutine på dette nå. Når det endelig har snødd fra seg og snøen har fått satt seg litt så begynner viltkameraet å sende bilder av mikkel igjen. Da er det bare pakke sakene å dra opp for å jakte litt. Denne kom inn i tre tiden. Liten rev, nummer 9 for sesongen. Snart tom for Oryx ammo og håper JD snart får sendt opp nyrifla :-)

82247898_462470774430472_9026444320294567936_n.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Fikk akutt anfall av revekløe igjen i går kveld. Bare en måte å kurere revekløa på vet dere. Pakka snippesken og ut på revepost.

Passet bra egentlig, med fullmånen hengende nesten rett over hodet. Bort imot like lyst som midt på blanke formiddagen var det, mao glimrende forhold for revejakt.

Var stille utpå jordet i går kveld/natt. Ikke uventet, da det har gått med noen revetasser utpå der.....og i området den siste tiden.

 

Observerte rev i godt driv utpå jordet kl 00.20, men urolig revefant, litt langt hold og akutt angrep av avtrekks - vegring, gjorde at reven gikk skuddfri. Det føltes ikke rett. Da skal man ikke skyte.

 

Nuvel.....så kl 02.34 var det reveaktivitet igjen. "skvetter" like mye hver bidige gang jeg dere og like spennende er det hver bidige gang.

Reven i forrige revehistorie fra denne kanten, la seg ned for godt på behagelig skuddhold, men denne reven derimot, svinset fram og tilbake i andre enden av skalaen, 140 meter unna min post.

 

KLAKK....ned med den......nei ikke denne gangen. Denne reven fikk det for seg at den ville løpe 80 meter, før han la seg til for godt. Merksnodig. Følte at jeg hadde berghammertak på'n.

Når det er skrevet, VMAX har den egenskapen at den gir grei signatur ved solid treff. Ingen problem med å høre at det var skikkelig nærkontakt ute å gikk her.

Da var det bare å pakke sammen mann og sekk og utpå for å inspisere rev og treffpunkt. Ante meg at treffet ikke satt der det burde sitte. Den hadde fått det midtskips. Derfor 80meters sprinten.

 

Slik ser reven ut. Nok en skabbrev. Voksen hanne

20200106_031018.jpg.b596b4020fcd1faddcb2ad8685cce44a.jpg

 

Som skrevet i forrige innlegg, jeg liker ikke denne utviklingen. Av totalt 8 rev pdd, så er 50% av de skabbete.

Nok om det.

Var ett eller annet som lå å gnagde bakerst i hypofyselappen i fohold til treffpunkt-avviket på denne reven, så da måtte man ta en tur på skytebanen i går, for å sjekke treffpunkt, for man vil jo ha alt på stell vet dere.

Enda bra at man har skytebanen så å si rett utenfor stuedøra, slik at man slipper å kuske land og strand rundt, for å dra av noen få skudd.

 

Slik så det ut på pappen på 100meter'n

20200109_202627.jpg.42b43b8a65c22cc85667d44c2a7e6519.jpg

 

Et aldri så lite avvik, som dere ser. Ante meg. Rifla har vært i "bakken" et par ganger på vei til post i det siste.

Som dere vet så er treffpunkt avik stort sett linjært utover. Hverfall innenfor hold som er aksepterte skuddhold iht jegerprøveboka.

Dvs at på 200 meters avstand ville dette blitt bom, eller det som værre er......skadeskyting.

 

Nok om det....4 forsiktig knepp venstre, så var alt på stell. Rifla må være skutt inn dønn i vater, spesielt når man jakter rev.

Et forsiktig råd er å frekventere skytebanen med jevne mellomrom, for å verifisere treffpunkt, holdt på å skrive, året rundt.

Da var denne revehistorien over.

Edited by Castor
Edit
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Hei folkens her er det tydeligvis masse erfaring, så våger meg frempå med noe spørsmål. Jeg har montert brunst åtebelysning. Hvordan bruker dere denne? Jeg slår den på når jeg kommer i bua og slår det av når jeg går. Er dette en ok løsning, eller har dere andre erfaringer? 

 

Hvordan regaerer reven på været? Er den mer passiv i drittvær med snø å regn, eller spiller det liten rolle?

 

Andreas 

Edited by Andreasv
Link to comment
Share on other sites

Ny rev i bakken.

Ble ny tur ut på jakt etter rev, etter nok et angrep av akutt revekløe.

Siste tjangs på denne månefasen. Månefar er på vei ne(d) nå vet dere.

Litt for dårlig vær var det egentlig, med regnbyger og frisk bris i kastene, mao ikke idelle forhold for revejakt, men jaggu ble det rev.

Kom slarkenes kl 03.04

KLAKK.....la seg rett ned.

Avstand: 110 meter

20200109_041030.jpg.8c0c8b4d2b3119f465549cc5f4d11e53.jpg

 

Voksen tispe. Også denne med skabb. Nr 5 med skabb av totalt 9 stk, så langt dene sesongen. Har skrevet det før, skriver igjen, denne utviklingen liker jeg absolutt ikke.

Edited by Castor
Edit
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Castor skrev:

 Har skrevet det før, skriver igjen, denne utviklingen liker jeg absolutt ikke.

 

Nei, slett ikkje bra utvikling dette.

Her har det blitt to til,en hannrev på 6 kg rett før Jul og ei lita tispe (5.3kg) rett over nyttår.

Begge to var ok i pelsen.

 

Her har 3 av 6 hatt skabb denne sesongen. Triste greier.

 

Nr 7 har lurt meg gang på gang siste mnd. En stor slu en. Denne har også skabb. Ergrer meg kraftig at denne karen ikkje ligg under torva enda. Hadde forventa at den begynnte å ta meir sjanser etter kvart som tida gjekk og forma dalte, men denne er like skeptisk. Hjelp lite alt dette mildvéret og.

Skal legge mykje tid i å få tatt denne før parringstida set i gang..

 

Edited by Winter
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ny rifle til revejakt er bestilt! Det ble ei Remington 700 r5 stainless i .223. Noen her med samme rifle? 

Det som er litt kjipt er at det er 5-7 måneder leveringstid.

Men den er nok her til jakta starter på igjen til sommeren.

 

Venter nå på gode værforhold til å lokke. Det er mye vind, regn og lite snø her nå.

Jeg har ikke så mye tro på at lokkinga fungerer så godt under slike forhold. Jeg vet det er rev i området men har til nå ikke lyktes. Jeg vil heller ikke lokke for mye da jeg er redd for at mikkel gjennomskuer meg. Håper på perfekte forhold snart med litt mere snø og skare.

 

 

Edited by andyki87
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da har man vært på kusketur til preparant for å hente diverse som har vært til preparering og utstopping, bla denne reven dere ser på bildet/ene under.

 

Slik så den ut noen timer etter felling, for omtrent ett år siden

20190218_114729.jpg.e34f082ee519dc3144b985b2ba56ea66.jpg

 

Slik ser den ut ferdig prekivert

20200117_125439.jpg.f329239ba36aaaf3ec3b5b182898d4ba.jpg

 

Synes den ser skikkelig staselig ut. En skikkelig bøse bisk revirhevdende hannrev.

 

Omstenighetene rundt felligen, samt at dette er nok den i særklasse med lytefrie rev jeg har lagt ned, pdd, gjorde at det måtte bli denne reven som får stasplassen på gutterommet.....og etter hvert på gamlehjemmet😀

 

Et tips er å gjøre en bogmontert rev. Tar mye mindre plass i forhold til en utstoppet rev i "full størrelse" om man har begrenset plass til rådighet.

 

Videre kan jeg informere om at det er skikkelig revetørke her nå. Har ikke vært forhold for revejakt i det siste, med fraværende måne, er det for dårlige lyforhold for revejakt, slik jeg praktiserer den.

Edited by Castor
Edit
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Skaut ein ungrev tidlegare i haust. Vart ikkje jakta særleg før jul. No etter nyttår har eg fått tre fine hannrevar. 8,7 kg, 7,3 kg og 8,8 kg. Den siste var gammal og mangla tenner. Skyt frå huset. Åtevarslar. Lys. 80-90 m ned til åtet. Er i ettersøksringen her i kommunen og brukar påkjørt hjort som åte. Rifla er Sako Vixen .222 rem, Swarovski Z4i 3-12x50. Ladar med lette kuler. No for tida går det i 40 grs. V-max.

 

20200114_194230.jpg

20200114_194220.jpg

FB_IMG_1579298506723.jpg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Har vært lite rev i det siste på åta jeg har lagt ut 30-40m bak huset. Har skutt noen pelser før jul, men tror gaupa har spist opp det som er av rev hær i området. Har tikket inn bilder av gaupe jevnlig i det siste, her er 3 stykker på åta😊

IMAG3538.JPG

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Gaupa er ganske ofte innom ja, var dær i natt også. Stortsett et par bilder i uken den siste måneden. Bare å håpe på at det blir kvote på dem, har vært lite kvotejakt de siste år i troms og finnmark. Er mye gaupe.

1579949498395_PIC.JPG

Edited by Keino
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hei. Da var årets første rev i bakken. Åte har vært ute siden starten av desember, men dette var første reven som kom innpå. 

 

Tispe på 8,5 kg, skutt på 10 m hold med star baikal ij 18 enkeltløper 12/70 med waidemanns nr 2. 

 

Dårlige forhold i år, nesten ikkje kkje snø og kan telle på 2 fingre dager under 5 minus. Heller ikkje lagt seg is på elva, og nå er nesten den snøen som har kommet smelta vekk.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Var ute i dag tidlig å lokket. Kom meg på post så rolig og stille som det var mulig, satte meg ned å ventet noen minutter før jeg startet lokking. Brukte hakkespett fløyte denne gangen, men helt uten resultat. Føret er nok ikke det beste nå heller, med mildvær og lite snø. Det kom litt snø før helga men nå er den nesten borte igjen, triste greier.

20200126_083003.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, svehella skrev:

Hei alle sammen

Jeg ser at dere i stor grad skyter med Hornady V-max i kal 22. Jeg har tenkt å prøve Sierra Blitzking 40 gr. Er det noen som har erfaring med denne, og som vil dere erfaringer.

Brukte den tidlegare. Meiner det var god drep i kula. Men kanskje meir gjennomskyting og.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, andyki87 skrev:

Brukte hakkespett fløyte denne gangen, men helt uten resultat. Føret er nok ikke det beste nå heller, med mildvær og lite snø. Det kom litt snø før helga men nå er den nesten borte igjen, triste greier.

20200126_083003.jpg

 

Blir mer "fart" i de etter brunsten. Nå har damene 1te prioritet og ikke mat.

Prøv igjen om 1 måneds tid, med samme tilnærming som i innlegget ditt litt lengre opp her.

Ellers har jeg samme erfaring som deg mht snø og isforhold i området her.

Nesten ikke snø igjen og ikke is på elva. Mao ikkje bra forhold for revejakt, som du nevnte.

Lykke til videre med revejakta og man setter pris på en oppdatering etter endt jakt, om du føler for det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...