Jump to content

Ny rifle 223


Stihl Crazy

Recommended Posts

I dag gjekk eg rett og slett lei brno foxen min i 222. Har ei treffsikker cz rifla i 6,5x55 men likar mykje bedre og skyta med meir finkalibra. Planen er og kjøpa noke skikkeligt så eg slepp detta her ein gong til. Vil berre ha ei rifla som funksjonere og er presis, har god tid til å skyta så kjem til å bruka ho ein del er planen, ikkje noke innfall detta her. 

Likar at rifla ikkje er allfor tung, er ein postjeger så er veldig glad i snellert avtrekk. Har lest mykje om riflestigning og trur eg er best tjent med 1:12, ser vel ikkje for meg så mykje skyting over 250 meter. Mulig 1:9 og går bra, 1:8 er eg meir skeptisk til. Eg lade sjølv og kjem til og gjera da med denne og men da hadde vært herlig om billigammo fra fabrikk gjekk ok i ho, ca 2,5 cm/100 m, men da er ikkje eit absolutt krav, kan lada og, da andra blir ekstra bonus.

Eg er litt opptatt av presisjon, skal ikkje nekta for da. Har laga meg til supersolid skytebenk på der eg kan skyta og testa for meg sjølv. 

Bruksområdet er gåsejakt, kråkejakt sannsynlegvis jaktfelt og diverse skyting på bane, noke må ein gjera på om ettermiddagene når ein ikkje har familie.

 

Rifler eg har tenkt på er: CZ 527 American, ny har 1:9 brukt har samma eller 1:12. Da geniala her er snellert avtrekk så eg heller litt i den retningen sjølv om da måtte ein del eksperimentering til med CZ 550 rifla samt ei bedding.

 

Tikka, har 1:8 noke eg er skeptisk til etter og ha lest ein del her og andre plassar om slike ein ikkje får presisjon med lette kuler. Kan bestilla med 1:12 veit eg er ein særing no men trur ein kan bestilla med snellert avtrekk til tikkaen.

 

Elllers er da jo ein drøss med andre .223 rifler og. Fellesnevner er vel at eg håpa og finna noke eg ikkje sel etter ei lita stund. Drømmen er ei nokenlunde lett, funksjonsikker og aller mest presis rifle som eg kan stola på.

 

Har da ikkje travelt med detta prosjektet, men kjem til og gjennomføra da så kjekt viss noken kjem med innspel. Eg er open for forslag og bite ikkje hove av noken.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt:

Howa 1500 (1:12): Veldig presis med enkelte kuler, men litt kresen. Stor, tung, klumpete og ikke topp avtrekk. 

X-bolt (1:8): Trivelig, lett rifle med bra stokk. Låskasse tilpasset 223rem. Bra presisjon. Ble bytte inn da magasinet tok kvelden 2 ganger på kort tid. 

Sako 85 (1:12) : Veldig nærme den perfekte 223 rifla. Presisjonen er særdeles bra med alt jeg kan finne på og putte i den. Stokk, låskasse, avtrekk sluttstykkegang er ypperlig, MEN hylseutkastet kan være en utfordring. Har skrevet om det i Sako-tråden. 

Sauer 100 (1:12) Avtrekk og presisjon i toppklassen. Mater særdeles dårlig/ikke fra magasinet.

 

Jeg ville ha prøvd forslaget til amatør, enda jeg ikke liker våpen med løpsbytte...

Link to comment
Share on other sites

Mitt soleklare råd er som følger: kjøp en billig Remington 700 med kort kasse. Det er kassa som er verdien her. Send den til en anerkjent børsemaker som setter inn løp etter dine spesifikasjoner og bytter avtrekk om det er nødvendig. Ikke sikker på det , Remington sitt har veldig bra potensiale! Ettermarkedet til Remington er det vel ingen som matcher så du får skreddersydd børsa som du vil. Et ferdig bygg behøver ikke bli dyrere enn en standard sjelløs «ferdigbørse», men akk så mye bedre! Jeg snakker av erfaring, har akkurat levert bestilling på mitt tredje custombygg hos en børsemaker på Etne..

Link to comment
Share on other sites

S&L blir vel litt dyr, da er nå da men eg likar heller ikkje våpen med løpsbytte så trur eg skrinlegge den, vært og kjent på sauer 100, var veldig bra avtrekk, fekk selgeren til og ta mekanismen ut av stokken. Meina og huska at løysinga sauer hadde valgt der var litt jalla. No skal eg skyta og ikkje skru, men eg er typen som skrur ting i frå kvarandre oljer og gjer reint, så da er noke eg vektlegg.

Mateproblem er heller ikkje betryggande, meina eg leste om ein anna her og som hadde samme problem for ei stund siå med sauer 100, riflestigninga likte eg bedre. Meine den har 1:10.

Howa 1500, har sett på weatherbye hos Xxl, da er ei litt stor klumpete rifla dette ja. Tiltaler meg ikkje så mykje egentlig. Eg sokne jo til xxl Haugesund,  men synes xxl får berre dårligare og dårligare utvalg. Fann ikkje ei .223 rifla på heimesida deiras, kan jo ha ting i butikken som dei ikkje har på nettsidene da.

Eg har jo ikkje skrivd noke om budsjett, men da skinne vel igjennom att eg vil ha kvalitet men sako 85 blir og for dyr synest eg, veit ikkje eingong om ho lagerførest her på berget i 223.

 

Link to comment
Share on other sites

Har for lite greie på sånt, men har tenkt tanken om remington 700 og børsemakaren i etne, tar berre litt øve ein time til han med bil. Detta med avtrekk er for meg super viktigt. For tungt så klare eg ikkje og pressa, blir rykking i avtrekkaren og drar ut skuddet. Er ikkje noke naturtalent, berre så da er sagt. Kva kasse er det du andbefale da? Minn ide i utgangspunktet var noke av da samma nemlig og skifta løp i Brno Foxen til 1:12 hos nettopp han i etne, men har vel lagt da litt på is foreløpig. Veit ikkje kor lurt da er og legga ut for mykje pengar på ei så gammal rifla, er frå -77. 

Kanskje lurere og setta nytt løp i ei nyare rifla er vel tanken som har slått meg. Såg litt på ettermarkedsavtrekk til remington 700 hos Brownells, fyrste som slo meg var at detta blir dyrt!

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

Før du vurderer å kjøpe rifle/ låskasse bør du ha en klar formening om hva dette koster. Kjøp, nytt løp børsemakerarbeid, avtrekk osv koster fort mer enn du hadde trodd. Du finner både Remington 700 og Seven på finn.no i 223, fiks ferdig. Du finner også pakker fra bla jakt og friskluft og jaktdepoet, samt tikka t3 og Howe mini action. 

Schults og Larsen er dyr, men ei gjennomført rifle som sannsynligvis innfrir alle krav til både avtrekk og presisjon ut av eska. Du vet at denne ikke trenger å fikses på, den er ferdig fra fabrikk.

Er enig at du bør gå for 1-10 eller 1-12 stigning. Har 1-8 på mitt blaserløp, og den trives ikke best med lette kuler, som jeg bruker på rev.

Link to comment
Share on other sites

Jas, detta nettbrettet mitt greie ikkje og få fram Finn i kveld, men eg har nokenlunde kontroll over kva som ligg der, så kanskje du berre kan forklara da så husker eg det kanskje. Er vel ein viss fare for at da blir dyrt og gå til børsemakar ja, dyrt blir da vist uansett ser da ut til. Ruger#1 har ikkje dei 1:8? Kan jo henda den stabelisere lette kuler då, men litt kjipt om den ikkje gjere da. Ser vel for meg at da kjem til og bli skutt ein del 50 gr V Max for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

@can: Har du tenkt over hva det er med Fox'en du har blitt lei av? 

Kaliber? Stokk? To avtrekkere i bøylen? Eller har du rett og slett bare lyst på noe nytt?

Det er ikke flust å velge i, hvis du skal ha en tilsvarende "mini-kasse". De fleste. 223 er jo bygd over en vanlig 308- type kasse, og vil sikkert oppleves litt klumpete i forhold til det du er vant til.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke selv erfaring med brno, men har hatt x-bolt. Etter min mening en fin børse hadde det ikke vært for et alt for hardt og dårlig avtrekk og magasin som spytter ut patroner etter kort tid. Om du er ute etter et løp med 1:12 hadde jeg ikke vurdert noe annet enn Remington. Har hatt 4 stk, alle med nydelig avtrekk og lett nok etter en liten runde hos børsemaker. Linken er til en BDL med hengslet underbeslag. Standard snurr er 1:12 på remington og med lette kuler pleier presisjonen være super. Med en sånn løsning slipper du børsemaker i første omgang og får en fantastisk robust og enkel skytemaskin. Du tilpasser den på sikt akkurat som du ønsker. Til primært rev er det etter min mening en nobrainer!

Link to comment
Share on other sites

Hei godt spm spindrift. Skal prøva og forklara skikkelig. Skaut inn rifla for ca 14 dagar siå. Rifla sete 40 gr v Max på ca 1 tomme, dette var sittande. I dag prøvde eg liggande, rifla på ein mjuk sekk bakkolben på ein sekk ris. Heilt i ro. Bra avtrekk med snellerten. Fyrste skudd 70 mm nedanfor blinken, dvs der siste skudd gjekk ved forrige innskyting. Dei to neste skudda gjekk litt ovenfor det første. Men alle satt markert lavare enn klistrelappen og «sammlinga» målte ca 37 mm. 

Merka da før og.  Ho forandre treff, frå innskyting til innskyting sjølv når begge er sittande med god støtte framme og bak, temmelig vindstille og nokenlunde lik temperatur.

I tilegg er ikkje presisjonen allverden, 52 gr sierra MK med 19,4 gr Vv går på ca 1-2 cm og da er bra men ellers meir blanda drops. 40 gr V Max har ho nå pleid og få på tommen men tydeligvis ikkje i dag. 50 gr V Max ca 30 mm eller så.  Sierra si 1340 kula går på ca 40 mm.  Sierra 1365 gameking ca 3-4 cm. Synest da er for dårlig for 222, sjølv om eg ikkje har hatt noken andre rifler i kaliberet. Så da eg er mest lei av er at ho ikkje set førsteskuddet og litt dårleg presisjon. Når eg har kjørt ein ladestige eks vis med gameking kula frå sierra så satte ho tre skudd på 25 mm som best. Dette var med 19,2 gr Vv 120. Når da skulle etterprøvast så blei da 43 og 33. Javel 17,8 satt ho 3 skudd på 28 mm med jevn fordelt. Dei to neste 28 og 62 mm. Eg blirlitt frustrert.

 

I tilegg så kastar ho hylsene dårligt ut, set dei halvveis ut av låskassen, utanom viss magasinet er tomt, då hive ho hylsa. Dette sjølv med skikkelig tak i hevearmen, ikkje noke puslegrep på den. 

 

Når da er sagt, ho er lett, eg like stokk og avtrekk ikkje noke rust. Dersom ho satte førsteskuddet der ho skulle, eg kunne skutt 55 gr blyspiss og ho sammla sån ca på 15 mm så kunne eg ha jakta og skutt med ho. Eg har vore i kontakt med Rafdal og han kan setta i nytt løp til meg,  (1:12)men blir ho bedre for da?  Eg har blitt litt betenkt, kan kanskje snakka meir med han om da, han om noken kan vel gi ett svar, men er litt begrensa kor mykje eg kan hefta han, er garantert opptatt.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Klar over da der Snoppy, er litt sjølvmotsigande muligens, men tikka t3/t3x pleie vel gå ganske bra og dei er vel litt lette. Men klart du har ett poeng, ser den. Men 3 skudd/ 15 mm på 100 m bør vel ei lett rifla klara og etter litt handlading med gode komponenter?

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

51 minutter siden, can skrev:

Ruger#1 har ikkje dei 1:8?

 

Har ikke. 223 i det hele tatt for tiden 😉

Foreslo X-Bolt'en fordi jeg ble positivt overasket da jeg skulle ha meg ei "billigbørse', og endte opp med en flett ny A-Tacs 4-5000 under hva den selges for alle andre plasser. Skulle jo ikke ha kjedelige. 308 heller 😉

Ser at enkelte klager på avtrekk. Ja det er tungt stilt fra fabrikk, men kan stilles lettere. Det er definitivt ikke dårlig (dersom man ikke har fått et mandagseksemplar), ikke noe merkbar kryp, eller etterslep. For tungt for enkelte, ja, men rent. Derfor min link til M-Carbo. Finnes også andre aftermarked avtrekk til adskillig høyere pris, men er det verdt det? Kan jo kjøpe et lass med ammo, og heller trene for pengene. 

Når det gjelder magasinproblemene noen nevner, så er dette helt klart en reklamasjonssak. Har ikke fusket for meg så langt. Er av plast, men ser, og føles bombesikker ut. 

Nå er børsa mi av nyere dato. Mulig barnesykdommer er luket ut? 

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, can skrev:

Ahumbo ,er da ei remington bdl i 222, som ein kar skulle ha til ett jaktfeltprosjekt? Trudde standard der var 1:14 eller er da ei anna rifle da blir linka til?

Står i teksten at det er adl. Bildene viser imidlertid stokken til sps, og den har i tillegg hengslet underbeslag. Dette skulle tilsi at modellen egentlig heter sps eller bdl. Det er en 223 med løpsnurr 1:12. Modell seven i rustfri utgave det også er linket til er helt klart et kjempevåpen. Litt lettere og har 1:9 snurr. Ypperlig for å få topp presisjon med kuler 40 grs-69 grs. Rustfritt er aldri dumt. Eneste ankepunktet mitt for modell seven er om stokkene der ute som passer til 700 kan brukes til seven. Den skal visstnok være bittelitt annerledes i specs.

 

Hva gjelder mine problemer med X-bolt, så var det «leppene» som holder patronen fast i magasinet som ble fort slitt. Det resulterte i at patronene ikke holdt seg i magasinet. Leverandør hadde ikke vært borti problemet og sendte noe motvillig nytt. Det samme skjedde på dette også... Avtrekket var innom børsemaker, men var ikke mer å gjøre med det. Synd, for jeg likte børsa. Kan selvsagt være barnesykdommer dette, jeg hadde et tidlig eksemplar.

Link to comment
Share on other sites

Eg har fått mykje god hjelp sålangt, takknemlig for da. Litt av problemet mitt er at eg er litt vinglepetter i særdeleshet når da kjem til rifler. Eg har sett på alle som da har vært linka til S&L legacy var ikkje så dyr som eg trudde. Har og sett på remington riflene. Da eg tenke etter og ha sove litt på da er at kanskje, kanskje eg eigentleg har mest lyst på ei CZ 527 i 223, enten standard eller varmint utgaven, så eg held augene opne etter ei sån sålenge iverfall. Men er ikkje hogd i stein.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=144232069Litt dumt at da finnes ei sån rifla på Finn som eg er på jakt etter.

For å gjera ein lang historie kort så har eg snakka med han på telefon ein gong, me hadde ein heilt vanlig tone. Kom ikkje innpå pris. Eg lurte på om han kunne sjekka lengde på løpet samt gjenginga til dempar, da eg allerede har ein sonic 35 som eg synes passa bedre på ett sånt våpen. Da skulle han gjera, etter da heilt umulig og da meiner eg umulig og komma i kontakt med. Eg har lagt igjen melding på Finn, mobil samt ringt han, null respons tilbake. Han kan jo selvfølgelig ha selt ho, litt på kanten synest eg men da er nå sånt som skjer av og til så greit nok.

No skal eg ikkje spekulera for mykje i andre personar men eg er ikkje så heilt sikker på at han har solgt ho. Uansett viss han ikkje har gjort da så er da litt dumt at me ikkje kjem i kontakt men sån er da.

Link to comment
Share on other sites

Ja klar over at dei finnes men veit veldig lite om dei. Har nok ikkje sjangs til og få prøvd ei så eg får prøva og lesa meg opp i tilfelle. Har jo lurt litt på og slå til på ei tikka då, mest sannsynlig ei ny. Brukte virka lite vits i på akkurat tikka. Kanskje er da eg som er litt for hysterisk med tanke på detta med riflestigning . Mulig at da ikkje er så stort problem som eg trur da er viss eg lade sjølv. No anntar eg berre men den kula da er mest sannsynlig at eg kjem til og skyta mest med er V Max. Sannsynligvis 50 eller 55 grain. Bør gjera jobben på gås og kråka samt blink og kanskje jaktfelt. 

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

ja er vel ein grunn til at dei er så populære som dei er. Har ikkje skutt mykje med tikka eg då, har vel knapt skutt med i heile tatt. Korleis er avtrekket på dei da? T3 og T3X er vel omtrent samme rifla såvidt eg har forstått. Viss eg kjøpe ei sånn med 1:8 så blir da ein sjangse eg tar. Meine da skal gå Ann og byta avtrekksfjør på tikka. Men frå da eina til da andra. Hadde ikkje du ei CZ 527 Varmint? Meina eg huska da, korleis likte du di rifla, viss da blir CZ så blir da vel standard utgaven for min del då men godt muligt da berre er løpet som er forskjelligt.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, jeg hadde Varmint :) Grei rifle det. Avtrekket var fint, både det vanlige og når det var satt opp (snellertavtrekk fra fabrikk). Justerte snellert til å være ca en fis for å gå av, siden jeg kun brukte den på bane uansett.

Det som trekker litt ned på 527 er det gammeldagse designet, hevarmen bl.a. går håpløst høyt opp og treffer okularet. Jeg hadde en Zeiss med 42 mm objektiv i lave Warne-ringer, og måtte slipe på hevarmen for at den ikke skulle treffe okularet.. jævla irriterende.

I tillegg er magasinene til CZ rimelig dyre, kan ha matefeil, og har en stygg til tendens til å skrape veldig på hylsene. Lange dype spor i sidene av hylsa som førte til en del motstand under lading.

 

Jeg syns avtrekket på Tikka er helt konge på ei relativt rimelig fabrikkrifle. Justerbart er det også.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Ja greit og høyra korleis da eigentleg er, mulig at da går Ann og slipa litt på skarpe kantar på magasinet viss ein Finn ut av kor feilen sit men sånt bør jo vera unødvendigt. Da der med hevearmen er og noke Bob Bob greie, går vel Ann og få bøyd litt hos ein børsis men alt sånt kosta penga ja. Var di bedda? Og korleis var presisjonen?

Link to comment
Share on other sites

Ville valgt T3/T3X over 527 ja, men ville valgt andre ting over T3 også. T3 har lang kasse uansett patron og med 223 har du veldig lang kasse og sluttstykket må gå lengre enn det burde trenge.

Jeg har litt lagt av meg .223, har en rettrekker i kaliberet nå, men etter den er solgt blir det nok heller en 6,5 til "alt".

 

527 Varmint er framtung.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

He he begynne og bli lei meg no forstår eg! Prøve og finna ut mest mulig i regnværet. Held på og ser gjennom tikka sin selector guide og tenkte eg skulle gjera da ein gong til og. Kriteriene : kaliber 223, riflestigning 1:12, snellert og right hand greide ikkje eg og finna i første omgang for andre enn sporter utgaven. Den veg 4,4 kg, som er alt for mykje. Men kan prøva ein gong til.

Link to comment
Share on other sites

Ja eg såg at dei har bra tilbud på tikka før i dag. Kanskje eg skulle ha handla der. Den lokale pusharen her held til inne på frakkagjerd. Ei tohi varjata tippa eg kjenne til han. Er litt dyrt der einaste. Han som du linke til må vel bestilla gjennom Schou han og kan eg tenka meg. Er noke med da der og handla over nett, gode prisa hos wear ser eg men er litt bale som me seier etterpå, kan bli iverfall. Viss ein har handla lokalt er alt litt enklare i ettertid, men klart får ein følelsen av og bli flådd levande så får da berre vera. Skulle budd på sentrale austlandet. Tettare mellom forhandlarane der.

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

Er ikke så mektig imponert over samlingene jeg ser med. 223.

Forskjellige meninger om beste riflestiging osv, men ser selvfølgelig fordelene med billig kjøpammo.

 

Er man ute etter presisjon med 224 kuler er det fortsatt gode gamle 222 Rem som gjeller.

 

Men da lader man helst selv.😎 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...