Jump to content

Trykktank til impregnering?


JARE

Recommended Posts

Jeg tror det blir bedre med vakuum enn med trykk. For med vakuum vil du fjerne luftboblene og impregneringsvæska vil trenge inn i treverket. For om du skal trykke noe impregneringsvæske inn i treverket vil jeg tro du trenger vanvittig mye trykk for å klare å presse impregneringsvæska inni treet, og da blir det helt sikkert forholdsvis kostbart 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte å lage skafteemner som bestod av en kombinasjon av drivved, rotknuter og epoxy og etter hva jeg har sett på youtube så brukes det kun trykkluft der med opptil 50 psi. Dette for å bli kvitt luftbobler.

https://www.youtube.com/results?search_query=epoxy+sphere

Jeg har en All American Pressure Canner med ventil beregnet for opptil 15 psi, jeg kan sikkert også bruke den til først å skape vacum og deretter trykk, men hvilken kompressor bør jeg ha til dette formålet?

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, DoctoRoy skrev:

Trikset er å ha en beholder som tåler undertrykk :wink:

Var mest for å se hva støvsugeren klarte så da røk en diesel tank fra en lastebil. Men jeg misforstod TS litt og trodde han skulle mette et tre stykke for å impregnere det med olje eller noe sånt. Er en egen tråd om stabilisering av kniv skaft, søk den opp der er det mye informasjon  

TS, bruker de ikke trykkluft for å drive en vakuum pumpe?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...