Jump to content

VORTEX VIPER HST 4-16X44 eller VORTEX DIAMONDBACK TACTICAL 4-16X44


Madswild

Recommended Posts

Hei.

Har sittet en stund og vurdert kjøp av nytt kikkertsikte til 17hmr riflen.

Hvilken av disse kikkertene er best? med tanke på optikk osv. Ser at dimondbacken har FFP

Hvordan er optikken på de modellene som går fra 6-24 kontra 4-16?

Er det noen som sitter med noen erfaringer hær inne om disse kikkertene?

https://jaktfall.no/produkt/optikk/vortex-kikkertsikter/vortex-diamondback-tactical/vortex-diamondback-tactical-4-16x44-ebr-2c-ffp-mrad

https://jaktfall.no/produkt/optikk/vortex-kikkertsikter/vortex-viper-hs-t-1/viper-hs-t-4-16x44-vmr-1-mrad-reticle-30mm-tube

 

Noen som vil selge brukt?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei,

har sett endel gjennom HST 4-16 og har eid Diamondback Tac 4-16. Jeg opplevde glassene på Diamondback Tac 4-16 skarpere, jeg opplevde mindre tunell følelse på den.

Diamondback Tac 4-16 har som du sier FFP og den mangler Zero stopp. om det siste ikke er viktig mener jeg kikkerten er en oppgradering ift gamle HST.

Jeg tror der er få brukte av disse da de koster så lite ny, at en evt bruktpris på rundt 3000.- er så lav av folk heller velger å beholde den i reserve etc, enn å selge den dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Tårnene til HST er MYE bedre. Her er det skikkelig tydelige "klikk".

Diamondbacken virker "seig" mellom klikkene, samt at det litt "slark" mellom klikkene. Klikkene er heller ikke så tydelige som på HST`en.

 

Forutenom dette så er begge fine å se gjennom. Har de på 22lr og 17 hmr.

 

Edited by HanStig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...