Jump to content

Utstoppede dyr


Djevlen

Recommended Posts

Hei, fikk stoppet ut en rev og en tiur i høst, som jeg vurderer og selge pga innkjøp av ny stokk til hagla, men hvor mye tror dere att jeg kan få igjen for de? Disse er meget pene og fint stoppet ut av norges beste taksidermist, og garantien på att de holder seg like fine er mange mange herrens år, hva er deres erfaringer med dette?

 

Mvh 

Steffen

Link to comment
Share on other sites

Ubetydelig salgsverdi... 

 

Dette er dine jaktminner, litt som feriebilder - viktig for deg men ikke andre.

 

Men noen gir deg kanskje en tusenlapp om de trenger en rev til utstilling en plass? Nekter å tro at noen privatpersoner kjøper andres trofeer til å ha hjemme.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da har du ikke møtt byfolk™ med hytte. Legg det ut på finn til det du ga for utstopping pluss en lapp eller to, så er det en eller annen med to-etasjers på fjellet som vil ha en sånn derre "stor fugl" i foajeen. 

Generaliserer jeg? Jepp. 

Har jeg rett? Jepp. 

  • Like 4
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

 

4 minutes ago, andreasr said:

tips på noen som gjør godt arbeid med utstopping?

 

Ikke noen som har gjort utstopper jobben i denne tråden :D:

Men det er selvfølgelig meget gode kandidater rundt om. Si litt om hvilken del av kongleriket du holder hus så vil du få gode råd :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hva med å sende dyret til utlandet - er det noen måte det ville gå? Tenker det ville vært billigere om en slik jobb ble gjort i polen eller noe?

 

Jeg vil gjerne få stoppa ut en gulspurv dattera fant i skogen, men... bioprep tar 6000kr for det. Det blir for dyrt, da vil jeg heller ha nytt gevær. Vi betalte 600 for noe lignende for 20 år siden. Litt inflasjon er jo greit, men ikke 10x!

 

Edited by rodnebb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...