Jump to content
Kvernhuselva

Kom med matpakketips.

Recommended Posts

Eg likar og ha fjellturar med to-tre overnattingar, og maaaaasse gåing.

Eg har ofte pleid og skjære opp eit heimebaka brød, smøre på alle skivene med smør, og kvitost på halvparten. Ogso tar eg med 12 kokte egg.

Pleier å være ei sukseoppskrift. 

På tre overnattingar må eg ha med litt meir eller suplere med fisking. Då må eg ha med bluss og garn i tillegg.

Reknar med att mange er meir kreative.

Kom med tips.

Nå klarer jeg meg lenge uten mat, så jeg har ikke mye å komme med, men jeg vil slå ett slag for rosiner. Jeg får ekstremt mye ut av rosiner. Med god frokost innabords holder to sånne små pakker med rosiner i lomma og ettpar kaffekopper meg gående helt til det blir mørkt igjen.

• Like 1

Blodpølse er glimrende turmat kan spises både varm og kald. Og så selvsagt trøsket og røkt hvalkjøtt.  

• Thanks 1

Polarbrød havre varianten, meierismør, kvitost, tørrmelk, rosin, risengryn,salt,potetmos, pølser til å spidda, men veg ein del, litt forviten kva er bluss?

Lys kokesjokolade frå rema, ahlgrens bilar, grøn te, treng nokon tips eg og føler eg før neste fjelltur. Ja Lofoten fiskesuppe viss ein får fisk.

Endå ett innlegg, glad i mat. Tørka kjøtt. Godt men dyrt.

6 minutter siden, can skrev:

Polarbrød havre varianten, meierismør, kvitost, tørrmelk, rosin, risengryn,salt,potetmos, pølser til å spidda, men veg ein del, litt forviten kva er bluss?

Ja det var vell litt utydligt skreve. Bluss er spritbluss til og koke og steike på. 

Eg tenkte igrunnen på propanbrennar då eg skreiv det. Eg foretrekker det framfor spritbluss. Då det er meir lettvint og justere varmen. Sjølv om spritbluss har sine fordelar det ogso. Enklare og vite korr mykkje brennveske enn har igjenn. Og enn kann lære seg korr mykkje sprit ein vanlegvis brukar, og ta med minst muligt.

Med propan blir det ein tank uansett. Eller kanskje to, pga att enn er redd den gamle snart er tom. 

Spikjepøls(evt tørka kjøt som can over nevner),potittmos og tørka lauk. Lett i vekt og lite volum

48 minutter siden, Snoppy skrev:

Nå klarer jeg meg lenge uten mat, så jeg har ikke mye å komme med, men jeg vil slå ett slag for rosiner. Jeg får ekstremt mye ut av rosiner. Med god frokost innabords holder to sånne små pakker med rosiner i lomma og ettpar kaffekopper meg gående helt til det blir mørkt igjen.

Det kann eg berre drøyme om. Ein dagsrasjon for meg er adskilligt mykkje meir. Eg likar og halde litt høgt tempo, og brukar store mengder mat

Posted (edited)
35 minutter siden, can skrev:

Endå ett innlegg, glad i mat. Tørka kjøtt. Godt men dyrt.

Eg pleier og lage spekekjøt sjølv. Lagar gjerne ein heil del på vinteren, som eg skjærer opp legg i frysaren. 

I vinter speka eg hjortekjøt for første gong. Det vart heilt nydeligt.

Edited by Kvernhuselva
Spekekjøtt er best med kalde kokte poteter attmed. Ein vinnar på tur.

Har du oppskrift på korleis ein skal laga spekekjøtt? 

Hos meg vinner magen over beina hver gang, dvs at jeg går kortere/lettere for å kunne ha med mye godt i sekken. Tur er kos, og da er mat viktig for meg. Brød smør og ost er alltid med. Ellers er typisk mat flesk, spekekjøtt/pølse, potetmos, kokte egg, nuddelposer osv. Steikepanne og kaffekjel. Lager mat på bål hvis det ikke er ekstremt tørt. Liker å legge turen slik at jeg kan skaffe mat underveis, fisk, sopp, bær og vilt 😊

Posted (edited)
På 25.5.2019 den 23.09, can skrev:

Skrekkeligt enkelt, @can

Du legger kjøtet i ein stamp med salt. Eg pleier og bruke tørt grovkorna havsalt, somme lagar lake.

Eg dekker kjøtet fulstendigt med salt. 

På undersida ogso. Så bereknar eg 24 timar pr. Kg. 

Så børstar eg av saltet og henger det til tørk. Tørking er vinteraktivitet pga. Tempraturen. Enn ønsker jo ikkje att kjøtet skal surne.

Eg ser gjerne til kjøtet ein gong i veka.

Eg har eit tørkeskap på låven, med veggar av fluenetting.

I vinter opplevde eg att kjøtet mit begynte og mygle litt under tørking. Då tørke eg det vekk med eddikvatn.

På tørketid er eg ingen guru. Eg tek inn kjøtet når eg får lyst til og ete det.

Men det kjem ann på størrelsen av kjøtet. Minimum 3 veker på ein kalvebog. Men gjerne det dobbelte. Kjem annpå smak og behag, og veirforhold. 

Kjøtet kan vakumpakkast og frysast dersom du vill. Eller ligge framme og torke meir om du vill det.

Eg har googla litt og sett at mange gjer det meir omstendigt. Mellom anna att dei gnir blodet ut av kjøtet før dei saltar. Sikkert lurt.

Eg er ein gastronomisk barbar som setter pris på litt blodsmak i kjøtet. 

Det er det neppe alle som er einige i.

Til vinteren har eg bestemt meg for og prøve og finpartere kjøtet, og tørke i strømper.

Edited by Kvernhuselva

Jeg har laget "beef jerky" av elg. Mange fremgangsmåter på YouTube. Prinsippet er at man tørker marinerte kjøttstrimler, jeg har tørket i vanlig stekeovn med lav temp og varmluftsvifte.

• Like 1

Posted (edited)

Middagspølser.

God som middag med potetmos.

God som pålegg på brød.

God som bare en snaks i hånden under pausen.

Like god kald som varm.

Edited by Jegerbombom
  • Like 2

On 5/25/2019 at 11:09 PM, can said:

Litt avhengig av hva du har tilgjengelig av utstyr og plass så kan vakuumsalting og spekeposer være en løsning.

Salt - 3-4% av kjøttets vekt gnis på kjøttet sammen med litt sukker og annet krydder. Vakuumer i vanlig vakuumpose og la ligge i kjøleskap en uke eller 4, avhengig av størrelsen/tykkelsen på kjøttstykket. Snu kjøttet annenhver dag. Ta kjøttet ut av posen, tørk godt med papir eller lignende. Bruk aldrings/spekepose og la kjøttet ligget til det har nådd en 30% vektreduksjon. Kjøttet blir bedre om det får ligge noen uker i en vanlig vakuumpose etter det er ferdig speket. Da fordeler fuktigheten seg bedre i kjøttet.