Jump to content

Kom med matpakketips.


Kvernhuselva

Recommended Posts

Eg likar og ha fjellturar med to-tre overnattingar, og maaaaasse gåing.

Eg har ofte pleid og skjære opp eit heimebaka brød, smøre på alle skivene med smør, og kvitost på halvparten. Ogso tar eg med 12 kokte egg.

Pleier å være ei sukseoppskrift. 

På tre overnattingar må eg ha med litt meir eller suplere med fisking. Då må eg ha med bluss og garn i tillegg.

 

Reknar med att mange er meir kreative.

Kom med tips.

 

Link to comment
Share on other sites

Nå klarer jeg meg lenge uten mat, så jeg har ikke mye å komme med, men jeg vil slå ett slag for rosiner. Jeg får ekstremt mye ut av rosiner. Med god frokost innabords holder to sånne små pakker med rosiner i lomma og ettpar kaffekopper meg gående helt til det blir mørkt igjen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, can skrev:

Polarbrød havre varianten, meierismør, kvitost, tørrmelk, rosin, risengryn,salt,potetmos, pølser til å spidda, men veg ein del, litt forviten kva er bluss?

Ja det var vell litt utydligt skreve. Bluss er spritbluss til og koke og steike på. 

Eg tenkte igrunnen på propanbrennar då eg skreiv det. Eg foretrekker det framfor spritbluss. Då det er meir lettvint og justere varmen. Sjølv om spritbluss har sine fordelar det ogso. Enklare og vite korr mykkje brennveske enn har igjenn. Og enn kann lære seg korr mykkje sprit ein vanlegvis brukar, og ta med minst muligt.

Med propan blir det ein tank uansett. Eller kanskje to, pga att enn er redd den gamle snart er tom. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, Snoppy skrev:

Nå klarer jeg meg lenge uten mat, så jeg har ikke mye å komme med, men jeg vil slå ett slag for rosiner. Jeg får ekstremt mye ut av rosiner. Med god frokost innabords holder to sånne små pakker med rosiner i lomma og ettpar kaffekopper meg gående helt til det blir mørkt igjen.

Det kann eg berre drøyme om. Ein dagsrasjon for meg er adskilligt mykkje meir. Eg likar og halde litt høgt tempo, og brukar store mengder mat

Link to comment
Share on other sites

35 minutter siden, can skrev:

Endå ett innlegg, glad i mat. Tørka kjøtt. Godt men dyrt.

 

Eg pleier og lage spekekjøt sjølv. Lagar gjerne ein heil del på vinteren, som eg skjærer opp legg i frysaren. 

I vinter speka eg hjortekjøt for første gong. Det vart heilt nydeligt.

Edited by Kvernhuselva
Spekekjøtt er best med kalde kokte poteter attmed. Ein vinnar på tur.
Link to comment
Share on other sites

Hos meg vinner magen over beina hver gang, dvs at jeg går kortere/lettere for å kunne ha med mye godt i sekken. Tur er kos, og da er mat viktig for meg. Brød smør og ost er alltid med. Ellers er typisk mat flesk, spekekjøtt/pølse, potetmos, kokte egg, nuddelposer osv. Steikepanne og kaffekjel. Lager mat på bål hvis det ikke er ekstremt tørt. Liker å legge turen slik at jeg kan skaffe mat underveis, fisk, sopp, bær og vilt 😊

Link to comment
Share on other sites

På 25.5.2019 den 23.09, can skrev:

Har du oppskrift på korleis ein skal laga spekekjøtt? 

Skrekkeligt enkelt, @can

Du legger kjøtet i ein stamp med salt. Eg pleier og bruke tørt grovkorna havsalt, somme lagar lake.

Eg dekker kjøtet fulstendigt med salt. 

På undersida ogso. Så bereknar eg 24 timar pr. Kg. 

Så børstar eg av saltet og henger det til tørk. Tørking er vinteraktivitet pga. Tempraturen. Enn ønsker jo ikkje att kjøtet skal surne.

Eg ser gjerne til kjøtet ein gong i veka.

Eg har eit tørkeskap på låven, med veggar av fluenetting.

 

I vinter opplevde eg att kjøtet mit begynte og mygle litt under tørking. Då tørke eg det vekk med eddikvatn.

 

På tørketid er eg ingen guru. Eg tek inn kjøtet når eg får lyst til og ete det.

Men det kjem ann på størrelsen av kjøtet. Minimum 3 veker på ein kalvebog. Men gjerne det dobbelte. Kjem annpå smak og behag, og veirforhold. 

Kjøtet kan vakumpakkast og frysast dersom du vill. Eller ligge framme og torke meir om du vill det.

 

Eg har googla litt og sett at mange gjer det meir omstendigt. Mellom anna att dei gnir blodet ut av kjøtet før dei saltar. Sikkert lurt.

Eg er ein gastronomisk barbar som setter pris på litt blodsmak i kjøtet. 

Det er det neppe alle som er einige i.

Til vinteren har eg bestemt meg for og prøve og finpartere kjøtet, og tørke i strømper.

Edited by Kvernhuselva
Link to comment
Share on other sites

On 5/25/2019 at 11:09 PM, can said:

Har du oppskrift på korleis ein skal laga spekekjøtt? 

Litt avhengig av hva du har tilgjengelig av utstyr og plass så kan vakuumsalting og spekeposer være en løsning.

 

Salt - 3-4% av kjøttets vekt gnis på kjøttet sammen med litt sukker og annet krydder. Vakuumer i vanlig vakuumpose og la ligge i kjøleskap en uke eller 4, avhengig av størrelsen/tykkelsen på kjøttstykket. Snu kjøttet annenhver dag. Ta kjøttet ut av posen, tørk godt med papir eller lignende. Bruk aldrings/spekepose og la kjøttet ligget til det har nådd en 30% vektreduksjon. Kjøttet blir bedre om det får ligge noen uker i en vanlig vakuumpose etter det er ferdig speket. Da fordeler fuktigheten seg bedre i kjøttet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trenger å holde oppe blodsukkeret for å fungere så det blir litt mat i sekken. Pågens brød er toppers på tur, halvdårlig kvalitet heilt ferskt men holder seg. Tubeost er lettvint og holdbart. Potetstappe er vektløs. Bacon smaker godt i panna. Bixit havrekjeks er trumfen og nødrasjon i lomma når dyra stiller seg opp rett før ein skal ha ein rast, metter utrolig og veg lite. Powerrade i pulverform er også med, men må importere frå usa etter at coca cola overtok produktet. Speker også sjølv, snaddermat på tur. Slenger kjøttet i frysen, tiner opp igjen og legger i lake. 1kg salt på 5 liter vatn med 3-4 ssk sukker er min favoritt, eventuelt 1 på 4 om du vil ha det hardt salta. La kjøttet ligge dykka i 4-5 dager og heng opp til du er fornøygd. Røyk lett etter ca 1 uke tørking om du vil. Når det er frostnetter på høsten eller på tidlig vår så er det perfekt spekevær. August bør unngåes, det er røtamånaden med lufta full av muggsporer. 1. uke i kjølerom er også effektivt, tørker fort der. Tørrsalta før men då vart kjøttet ofte for salt, har meire kontroll med lake for kjøttet kan ligge lenge uten at det blir meire salt enn styrken på laken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 25.5.2019 den 21.40, Kvernhuselva skrev:

Eg likar og ha fjellturar med to-tre overnattingar, og maaaaasse gåing.

Eg har ofte pleid og skjære opp eit heimebaka brød, smøre på alle skivene med smør, og kvitost på halvparten. Ogso tar eg med 12 kokte egg.

Pleier å være ei sukseoppskrift. 

På tre overnattingar må eg ha med litt meir eller suplere med fisking. Då må eg ha med bluss og garn i tillegg.

 

Reknar med att mange er meir kreative.

Kom med tips.

 

 

Hvordan holder kokte egg seg i sommervarmen på fjellet?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Lagde beef jerky her om dagen.Brukte en flatbiff av elg.Vakumert i passelige brukerdoser og lagt i fryseren.

Sinnsykt godt,veier lite og et noe rimeligere alternativ enn 100-gram til 80 kr hos sportsbutikkene.

Link to comment
Share on other sites

Bjørnebrød, skipskjeks, sjokolade, tørka kjøtt og fisk og en pille med magesyredempende👍

100 gram smør PR dag som skal ned sammen med fersk fisk eller kjøtt. 

Har de to siste årene blandet pannekakemix selv med halvparten grovt mel, eggepulver, tørrmelk osv.. Mikser på morningen og steker en stor tykk pannekake/svele mens kaffen kjøler seg litt ned. Spises med masse sukker. Perfekt start på dagen☺️
 

Blir 600gram PR dag ute men da er jeg litt avhengig av fisk eller kjøtt for å holde vekta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...