Jump to content

Holster til N-frame og 6+ tommer revolver


Forsete

Recommended Posts

Til SW 929

 

Jeg ønsker rett og slett råd og tilbakemeldinger på disse hylstere:

 

- Double Alpha Alpha X. 

 

- Double Alpha Race Master

 

- CR speed WSM-2

 

Double Alpha forteller i en mail til meg at dersom jeg kjøper Alpha X trenger jeg ikkje en muzzle support / revolver adaptor, men jeg skjønner ikke helt hvorfor

 

 

Med tanke p at jeg trenger moon clips og moon clips holdere vil jeg gjerne kjøpe alt samlet et sted. Billigst mulig selvsagt.

 

 

På denne siden ser man flere rigger med SW 929. Men jeg har fortsatt ikke funnet noen bilder av an Alpha Master med en 6 tommer.

 

https://www.revolversonly.com/2018/06/revolver-rigs-of-icore-southern.html

 

Thx :)

 

 

 

 

 

 

Edited by Forsete
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg gikk for en CR speed WSM-2 og ville anbefale andre i min situasjon og prøve de andre systemene før innkjøpt. Jeg har ikke prøvd, men jeg kan tenke med at AA sine hylstere ville være bedre alternativer for håndvåpen av den størrelsen.

 

1) CR speed WSM-2 er en haug med billig plast og myk metal. Absolutt ikke verdt den høye prisen. Skruene ploger i den myke plasten, så her må man være veldig forsiktig når man prøver seg frem ved å finne riktige instillingene. Samme gjelder justering av metaldelene. Der er såpass mye slitasje av overflatene bare av å sette greien sammen at det burde stå som det er når ferdig innstilt, og ikke endret senere. Låsesystemet fungerer bra, men er også bekymrende liten.

 

2) Med lange og tunge revolvere er det vanskelig å finne en balanse mellom avstand fra beltet og høyde på beltet. Systemet gjør at en kan rotere med / mot klokken parallelt med kroppen, men ikke perpendikulært. Dvs. at man ikke kan pushe kolben mot kroppen for å få løpet vekk fra beinet. Jeg synes det er forstyrrende å ha løpet som dunker mot beinet dersom man ikke står i ro med beina rette og perpendikulært mot bakken. Joda, noen spacere følger med, men da er det hele hylsteren som flyttes fra beltet. Gevinsten med løpeproblemet er marginalt, og kolben er som følge av oppsettet flyttet deretter. Et tredimensjonalt eller ball-system hadde vært mye bedre.

 

Kjøpte også moon-clip server. Det er stramt is starten, og vanskelig å få clipene ut, men bedrer seg etterhvert. Den er litt bulky, men i forhold til muskelminne tenker jeg at den er bedre enn andre typer holdere.

 

 

 

 

Edited by Forsete
typos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...