Jump to content

Leirdueskyting på privat eiendom


NMLK

Recommended Posts

Heisann!

 

På eiendommen min har jeg et hogstfelt som jeg i fjor høst brukte for å øve litt med hagla. Jeg varslet naboene og dette var helt uproblematisk. Jeg kunne tenkt meg å skyte litt der på våren og sommeren litt også, men er litt usikker på hvordan dette vil påvirke våre kjære høygravide og/eller nyfødte rådyr... Står jeg i fare for å skremme de for mye med skytingen min på denne tiden av året, eller vil dette være uproblematisk?

 

Takker for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Dyr bryr seg lite om skuddsmell.

Det rikeste dyrelivet finner du ofte i Forsvarets skytefelt, der smeller det støtt og stadig, men det kommer ingen mennesker og hunder inn i området, og dyrene får være i fred.

Jeg har også ved flere anledninger sett hjort beite seg inn i nedslagsfeltet på skytebaner, og opplevd at de midt under skytingen går inn og beiter mellom standplass og skiver på 200 m banen.

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, Per-S skrev:

Dyr bryr seg lite om skuddsmell.

Det rikeste dyrelivet finner du ofte i Forsvarets skytefelt, der smeller det støtt og stadig, men det kommer ingen mennesker og hunder inn i området, og dyrene får være i fred.

Jeg har også ved flere anledninger sett hjort beite seg inn i nedslagsfeltet på skytebaner, og opplevd at de midt under skytingen går inn og beiter mellom standplass og skiver på 200 m banen.

Skjønner. Har skutt der et par ganger på høsten uten dårlig samvittighet, men tenkte kanskje at de blir ekstra stresset når de har nyfødte å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...