Jump to content

Hvilken kule til 38 Special?


Metorn

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har holdt på å ladet litt det siste året, og har i forbindelse med testet litt div. kuler til 38 Special.

De siste ladingene jeg har gjort er 105g SWC kuler med Vihtavouri 310 krutt 3.0g. 

Problemet med de kulene jeg har kjøpt fra kulegrossisten er at jeg ikke er fornøyd med presisjonen på dem, og mange av kulene er ikke godt nok støpte.

 

Er det noen som har tips til kuler jeg kan prøve til min S&W 586 og hvem som selger kulene om du har tips.

Har du i tillegg ladedata til kulene så setter jeg pris på all info jeg kan jobbe videre med å teste.

 

Går nok over til 320 eller noe annet krutt også for å litt mer fyllgrad i hylsen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/23/2019 at 10:28 AM, Domino said:

Jeg bruker H&N sin belagte 125 gr WC med 3,4 gr Titegroup i min 586 og det fungerer fortreffelig.

Hei Domino.

 

Jeg har nettopp fått tak i akkurat disse kulene for testing.

Jeg skal da teste med Vihtavouri N310 og N320 da jeg har det tilgjengelig.

Blir spennende og se på resultatet på disse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 5/28/2019 at 2:03 PM, Fabarmshooter said:

125 gr RF fra blykula.com har fungert fint for meg (ca. 200 skudd hittil) i en S&W mod. 14.

Med 4 gr N32C («cowboy-kruttet») fylles også hylsa godt, som er fint for én som er vant til N150 og den slags.

Kula settes i krymperilla.

 

OBS! Brukes på eget ansvar.

Takk for tipset her også.

Jeg vet det er flere som bruker disse fra Blykula, og jeg kommer nok til å kjøpe litt av disse for å teste dem ut.

 

Nå har jeg fått testet litt med H&N sine 125 gr WC kuler, og får fine samlinger med disse.

Driver enda å forsker litt på riktig ladedata, men det nærmer seg noe her.

Det er klart at dette ikke er de rimeligste kulene på markedet, men presisjonen viser seg å være bra.

 

Jeg sjekker ut ditt forslag her, så prøver jeg disse også.

Da med N320 krutt siden jeg prøver å være litt nøktern på utvalget av krutt hjemme i skuffa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

I 4" 686en jeg har går ikke Klettes 105 grains SWC noe særlig bra.

Lader med 1.7 gr 310 og satte disse nesten 2mm under hylsekant, men sliter med treffbilde og samling. Alt går langt under og til høyre.

I min 6" Noren går disse langt bedre enn jeg skyter og la 4 av 6 i innertiern på 2m meter på 10 sekunderen sist.

 

Er det slik at originalløpet i 4"eren ikke passer til 105 gr SWC?

Vurderer nå WCB sine 158 gr 38 kaliberRNFP FCP

Kalibreringsdiameter = 0.357 inc. Disse selges i pakker på 400 eller 800 kuler pr pakke
Pris pr kule = 0,98kr.
Er lei av lete etter ladninger og tar gjerne imot tips til 4"eren. Geco 158 grains blykula gikk greit, men jeg har ikke mer av den.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...