Jump to content

Eg hatar varmeflimmer!


Kvernhuselva

Recommended Posts

Ingen demper gir minst mirage fra demperen.
Et miragetrekk på demperen hjelper noe, miragebånd litt mer.
Spesielt trekket fordrer en demper som tåler litt temp hvis det skal skytes mange skudd på kort tid. De som har testet anbefaler ofte Ase Utra ståldempere.
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker et trekk på demperen. Det fjerner i praksis problemet. Men som det sies, det bør være en ståldemper. En annen ting du kan gjøre der å ha med ei spruteflaske med vann, og spraye den med vann når den blir varm. Skru den av og legge den i vann fungerer og så bra.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Trekk på demperen gir utrolig bra effekt, mye mer enn type demper. Har både Sonic 45, Hausken JD og ASE Utra SL5, og merker lite forskjell i varmeflimmer uten noe på. Med trekk plages jeg ikke nevneverdig, men blir varmt som fy.

 

Miragebånd er neste på listen for min del.

Mer effektivt og mindre varme i demperen.

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, M67 skrev:

Jeg bruker et trekk på demperen. Det fjerner i praksis problemet. Men som det sies, det bør være en ståldemper. En annen ting du kan gjøre der å ha med ei spruteflaske med vann, og spraye den med vann når den blir varm. Skru den av og legge den i vann fungerer og så bra.

 

K

 

Er det demparen eller trekket du vil legge i vatn?

 

Eg er umiddelbart skeptisk til og legge demparen i vatn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjør det der hele tida. Om vinterengår den i snøen, om sommeren i nærmeste vannpytt. Ofte har jeg ei dusjflaske med vann og sprøyter den. Ta av trekket, og sprøyt. Er den varm så er freser det og den blir nokså fort avkjølt ned til temperaturen der vannet blir ligggende på - som ikke er problematisk varmt - på med trekket og skyt igjen...
Prøver vel å unngå å få vann inn i demperen, men sålenge den er så varm at det fordamper er de uproblematisk. Litt vann inni gjør heller ingen ting.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...