Jump to content

Presisjon halvauto Vs bøylerifle i kaliber 22


torese

Recommended Posts

11 timer siden, Mas-36 skrev:

Min Winchester 9422 skyter ca 20mm samlinger på 55 meter, med det beste jeg har testet så langt. (kun 6 typer ammunisjon).

Min erfaring med samme type .22 børse for lenge siden: Tre-fire cm målt i ytterkant var det jeg fikk til, men kunne sikkert prøvd flere sorter ammo, gikk mest i Remington HP (kråkemedisin), noe RWS og annet for hånden (plinking). Godt nok til formålet, og antakelig det samme i dag. Man må se børsene til det formål de er kjøpt for, og ikke sammenlikne med matchvåpen. Mer morro for penga enn ei .22 bøylebørse skal man nok leite litt rundt etter. Sjøl om ei .presis 22 Sako Finnscout HB skjøt "hullihull" på femti meter, så var Winchester`n mye artigere å skyte med. Presisjonskrav skal du sjøl definere til ditt behov. Ønsker man ei matchrifle, vel så kjøper man det. Ingen som har bare ei børse, vel 😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sjekket litt på nettet og der er det flere tester - men felles for de alle er at de virker kjøpt og betalt. Det er gjentakende halleluja og lovprising av verdens beste og så videre i kjent amerikansk stil.

Det har kanskje vært så lite salg av den børsen her i landet at noen seriøs test ikke har latt seg gjennomføre?

Link to comment
Share on other sites

@DoctoRoy Er litt slik her i landet også. Med en liten importør som ikke vil betale penger til de som tester våpen og slik her i landet. Bladet jakt, Villmarksliv osv så blir ikke ting testet. Og skulle det bli testet så får det nok ikke skryt da det er ikke betalt slik Zeiss, Sauer og Blæser har gjort gjennom årene ;) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...