Jump to content

Multirail-skinne ?


Prexen

Recommended Posts

Hei kammeret!

 

Har nettopp kjøpt meg ein brukt Remington 700,

Og vurderer picatinny skinne til denne🙂

 

Ser dei selg picatinny skinne med samme feste ordning som blaser også bruker, kan dette være noe? Har ein blaser også skjønner dere... Men skinne er laget i aluminium. Hva tror dere? Boss?

 

https://www.skittjakt.no/innogun/201546/innomount-multirail--tikka-t3-picatinny--blaser-skinne

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke spørsmålet helt. Du vurderer ikke å bruke samme skinne på flere våpen?

 

Slike skinner beddes, skrus og loctites til kassa og skal normalt aldri fjernes.

 

Om den skinnen du linker til er sterk nok tviler jeg ikke på, det viktigste er at den monteres slik at den ikke står i spenn. Jeg foretrekker stål, selv om det er litt mer vekt - uten at det er så veldig relevant.

 

Jeg bruker som regel skinnene til Evolution Gun Works. De er solide, rimelige stålskinner med og uten tilt. De holder lenge til mitt bruk.

 

http://www.egwguns.com/scope-mounts-rings/steel-hd-remington-700-722-40x-short-action-picatinny-rail-scope-mount-20-moa-ambidextrous/

Link to comment
Share on other sites

Nei, tanken min er at eg har ei fast picatinny skinne på Remington, men har mulighet å bruke kikkertene som eg har til blaseren på denne også få den har eigen feste ordning.

 

Spørsmålet er om aluminium på picatinny er noe å satse på eller om det kun er stål som gjeld

Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, jjrckd skrev:

Artig løsning men vil den ikke bygge litt mye?

Jo, kanskje 🙂 men har muligheten til å ta av kikkerten som skal stå på Remington å bruke Zeiss v6 kikkerten til blaser i skumringen 🙂

 

Vurderer også kkc stokk

 

Er bare redd aluminium ikkje tåler rekyl å bruk over tid🙂

Link to comment
Share on other sites

Picatinny delen av skinna vil nok tåle det greit men Blaser festene får jo større belastning så de kan nok fort bli slarkete ja.. En annen utfordring vil jo være at festepunktene på rifla nesten garantert ikke vil være identiske med de på skinna slik at du vil nok måtte regne med å måtte justere montasjen hver gang du flytter den og at du derfor må regne med ny innskyting hver eneste gang.

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, jjrckd skrev:

Picatinny delen av skinna vil nok tåle det greit men Blaser festene får jo større belastning så de kan nok fort bli slarkete ja.. En annen utfordring vil jo være at festepunktene på rifla nesten garantert ikke vil være identiske med de på skinna slik at du vil nok måtte regne med å måtte justere montasjen hver gang du flytter den og at du derfor må regne med ny innskyting hver eneste gang.

Ahh😐

Link to comment
Share on other sites

Generelt, rettet til alle og ikke til én:

Man kan ikke lenger sitere ørten innlegg, så vi slipper amerikanske tilstander på siteringsfronten. Ergo blir det ikke klippet like hardt som før. Det er forøvrig god nett-framferd å aldri sitere noe som helst, med mindre det er en setning eller et utdrag som man skal adressere spesielt. 

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, jjrckd skrev:

OT: stygg uvane det der og sitere posten over..

Nei. Det er ingen stygg uvane. Men en god debatteknikk.

 

Flere bruker heldigvis sitering. Om du siterer det mest essensielle og fjerner unødige mellomrom, så tar det liten plass. Og skaper mening. Jeg har kommentert innlegg, for deretter å oppdage at opprinnelig innlegg er endret/redigert. På en slik måte at hovedpoeng ikke kommer fram, eller blir endret. Skal ikke forundre meg om noen angret seg i ettertid.... Er gjerne slik at noen poster innlegg før de er modnet helt, kanskje tastene løper fortere enn tanken, sant. Tenker ikke på å korrigere skrivefeil, det er litt annet.

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, BC.Airn skrev:

Nei. Det er ingen stygg uvane. Men en god debatteknikk.

 

Flere bruker heldigvis sitering. Om du siterer det mest essensielle

 

Det er jeg enig i men dessverre så har mange en stygg tendens til å sitere foregående innlegg i sin helhet.

Link to comment
Share on other sites

Det er totalt unødvendig å sitere innlegg rett over, med mindre det er et superlangt innlegg. Er man redd for at noen poster mens man skriver svar finnes @ funksjonen, som man evt. kan legge til med en edit om nødvendig.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...