Jump to content

LS 2019 Er det mange her som skal delta?


bardp

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
16 minutter siden, jkb skrev:

Sentralt? :) Skyter felten og besøker glade Sørlandet fredag-søndag. Ikke ferie eller tid til 1 1/2 ferie for fars hobby. 

Sentralt i den forstand at mesteparten av skytterene har mindre enn 5 timer å kjøre. Sentralt iden forstand at det ligger midt mellom flere store befolkningskonsentrasjoner. Sentralt i den forstand at det er nært store og raske veiforbindelser.

Flere enn vanlig i vår kategori (må snike seg vekk for å skyte) kan skyte dette LSet, både pga plassering og tidsplan.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, M67 skrev:

Sentralt i den forstand at det er nært store og raske veiforbindelser.

Flere enn vanlig i vår kategori (må snike seg vekk for å skyte) kan skyte dette LSet, både pga plassering og tidsplan.

Ja, gode poenger.  Jeg flyr inn og ut fra Trondheim.  Rekker jeg feltfinale blir det dyrt men den tid den sorg :)  Stjørdal fikk vel akkurat rett under 5K så vil anta Evje ender på rett under 4k deltagere. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da begynner det å nærme seg årets skytetur/sommerferie. Først blir det 5 stevner rundt Dokka Våpensmia cup pluss et feltstevne. Så blir det 3 NC stevner før prøvestevne og LS. 

Lir rart ikke opplegget for grov felten er klart ennå. Klarer ikke å finne mål og avstander noen steder på nett. 

Link to comment
Share on other sites

Litt lite variasjon i oppleggene synes jeg fra år til år. Nå har B45 eller 1/3 vært nesten standard nå siden 2015 på det lengste holdet. Hvorfor ikke bruke 1/4v for 400m. Positivt med 2 lange hold i år om ikke annet men kunne vært gøy å byttet ut b45 med 1/4v og så byttet 1/6 til 1/8 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Positivt med 2 lange hold i år om ikke annet men kunne vært gøy å byttet ut b45 med 1/4v og så byttet 1/6 til 1/8 

Nå er det vel litt smådrøyt å si at 417m er "to lange hold". Men felt er felt når det skytes over flere dager er vel skikkelige langhold noe av det som kan gjøre to dager veldig forskjellige.

Om vi skyter på 1/6, 1/8 eller en grønn ost betyr vel fint lite. Jeg kunne ønsket meg bytte av mål (og hold) i en kommando, eller bytte av stilling, eller noe mer enn bare ren skiveskyting på ulike figurer. 

Men det jeg mest kunne ønske meg er at jeg hadde tid til å trene det aller minste... Sommeren går litt for fort, og ingen skyteaktiviteter inngår i mine ferieplaner i år. Så det blir å ta det fra hofta.

 

K

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Etter at elektronikken ble innført på felt er en langt mer bundet når det gjelder opplegget så det blir fort mye likt fra år til år. Men får håpe vi får skye på 600m til neste år slik som det var sist det var arrangert på Elverum. 

Men synes nå årets skytetider var fryktelig lange. Det normale er jo 50 sek liggende og 60 sek på kne.

Edited by bardp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@M67 enig i det men er vel noe begrensninger her med elektronikken og at militært NM går på samme avstandene. Har utfordrer Elverum på dette og håper også at B100 står på programmet gitt at militært kan skyte 12 skudd på en annen avstand. 

Link to comment
Share on other sites

Har vel ikke vært 50 sek på liggende siden Sandnes i 2014. Etter elektronikken kom på Lesja i 2015 har det vært 1 min på alt uavhengig kne eller ligg. Vet ikke hvorfor hold 2 og 3 er utvidet til 75 sek men kanskje vindutsatt standplass?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...