Jump to content

For hard ladning i 9,3x62?


FEVIK

Recommended Posts

Testet idag en ladning jeg tenker å bruke til jakt, nemlig Evo kula til RWS på 291gr.  Bruker 57gr 203B krutt sammen med RWS tennhetter. S&B hylser.
COL 81,85. Komprimert ladning. Ladet også opp noen S&B 285gr SP kuler med samme ladning. Her sjekket jeg ikke COL da bare brukte samme justering på kuleisetter som på
Evo kula.  I mitt org. S&L løp på 56 cm ga begge disse ladningene hastigheter mellom 690 og 710 m/s, ingen hard hevarm, kanskje antydning til litt flate hetter.
God presisjon, begge gikk hull i hull på 100m. (Mine 9,3 løp samler bedre enn mine 6,5 løp!).  Er denne ladningen i overkant hard eller er dette innafor?
Antar jo at Evo kula vil holde greit sammen da den er bondet, men hva med S&B kula i denne hastigheten?
 

DSC_0120.JPG

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du er godt innenfor. Hva sier tabellene du har brukt?

Et sikkert, første tegn på ladninger over rød-streken, er hardt boltløft. Da er du garantert over. Når i tillegg hettene er paddeflate og hetta detter ut, er du langt ute i hengemyra.

Hastigheten du får på 286 gr kula tilsier normalt trykk ivertfall. Har selv S&L Classic Dl med løp i 9,3x62 på 56 cm. Mitt løp gir gode hastigheter uten å tøye stikken med de fleste kulevekter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...