Jump to content

Federal blackcloud flitecontrol


Lee1

Recommended Posts

black.jpg.dfb853854b7c692896420394a6c30f80.jpg

 

To Blackcloud stål med flitecontrol wad 12/89 konvertert til 12/70  38 g. us 4og 12/76  46 g. us  4 bly.
Flitecontrol wads'n skal gi tettere samling /skuddbildet på langt hold enn vanlig wad 

Spent på resultate nå e får testa. Ska test på 50-60 m.

Edited by Lee1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg fortsetter på denne.
Jeg har ikke startet med haglelading enda, men utforsker ladedata. Jeg har da kommet over UnA sine ladedata.
De oppgir UNA 65 evt 32S til bruk i 12/76 med 45g bly i en av sine ladninger.
32S skal vist nok tilsvare CSD118 ut fra  hva jeg har funnet ut her på forumet.

 

Jeg er litt spent på hva @culot mener om UnA sine ladedata. Er de et dårlig utgangspunkt for en fersk haglelader?

Link to comment
Share on other sites

@SuperZ

Jag skulle inte gå på UnA laddata det första jag gör som nybörjare med det jag vet och kan idag. Men mitt eget laddande eskalerade på mitten av nittiotalet och det som lockade var självklart alla häftiga magnumladdningar av alla de slag, och då tyckte jag inte att 46gram i en 12/70 var överdrivet endast jätteglad att det faktiskt gick att göra safe. 
Finnarna laddar för hårt i mina ögon, och ibland ändras krut lotter och det fick en laddning kallat ” The Hammer load” att göra en Mossberg automat aldrig sig lik igen, patronen separerade i sina alla delar bland annat.

vad jag vill säga är att man kan uträtta mycket med 34-38gram bly

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...