Jump to content

Elgjaktlag i Eldådalen, Øyer - noen interesserte?


Jegermeistern

Recommended Posts

Øyer fjellstyre lyser ut elgjakta i Eldådalen for 4 år framover:

 

https://www.inatur.no/storviltjakt/55018c80e4b00fa4000c19f5/eldadalen-elgjakt-i-oyer-statsallmenning

 

Kvoten i år er 3 kalv/ungdyr, 1 voksen okse, og 1 voksen ku (kan kanskje byttes i kalv/ungdyr). Prisene er vel "normale" Statskog-priser.

 

Er det noen "kammer"-ater som er interessert i å jakte der?

 

Bror min og jeg har tenkt å søke, vi kan "skrape" sammen et jaktlag på 6 personer, men mange av disse kan bare jakte i helgene. Derfor er vi interessert i å ha med flere jegere, spesielt de (pensjonister!) som kan jakte i ukedagene (25/9 - 31/10). Noen med godkjent ettersøkshund vil være kjærkomne ("helgejegerne" har ettersøkshund, og vi har avtale med ekvipasje på Lillehammer).

 

Søknadsfristen er 2. mai, så det er ikke så mye tid til funderinger!

 

Ingen deler av jaktterrenget ligger til bilvei, det er minst en halvtimes gange fra Oksbåsen/Bjørgesetra/Tromsbua. Øyer gjeterlags hytte "Hallandshytta" kan benyttes som hovedkvarter, i tillegg kan det overnattes på Eldåbua, Skjelbua (gammelbua eller gjeterlagshytta) og Steinhytta.

 

Vi har viltkjøtt nok fra hjemlig vall, så størstedelen av kjøttet må nok selges til "utenforstående". Derfor må det jaktes med blyfri ammunisjon (jada, dyrene dør av den også, men A-Frame er best!). 6,5 x 55 og tilsvarende er da i svakeste laget for lovlig energi (vi har jaktgevær i 30-06 og verre til utlån)!

 

De som kan tenke seg å være med på dette, må gi beskjed til meg snarest på PM, eller på telefon 41 51 71 64.

 

Kjell Arne alias Jegermeistern. 

Link to comment
Share on other sites

Drar opp denne tråden igjen. Til nå er det 1 stk. "kammer"-at som har meldt sin interesse.

 

Vi er særlig interessert i folk som kan delta "midt i uka". Som tilreisende fra Trøndelag vil nok bror min og jeg være der til kvoten er fylt.

 

Dyra som eventuelt skytes med blyammo, kan vi fordele blant "venner og venners venner", det er dyr som går til offentlig salg, som må være skutt med blyfri ammo.

 

Jeg blir antakelig utafor dekning fram til søndag kveld. Søknaden blir (evt.) sendt mandag kveld.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...