Jump to content

Varighet på trykkluftpatron til luftpistol


Morten B

Recommended Posts

Hei

Jeg vurderer å kjøpe brukt konkurranse luftpistol. Dykkerflasker skal jo trykkprøves med jevne mellomrom. Hva er kravet til 200 bars luftbeholdere til pistol? Går det på antall fyllinger eller år/dato? Blir de trykkprøvet eller må man kjøpe nye? Føres det logg for hver fylling?

 

Mvh

Per M Bølstad

Link to comment
Share on other sites

Dykkerflasker som brukes KUN til luftskyting skal trykkprøves hvert 5år. De skal også merkes med Ikke bruk i vann etc

Dette gjorde dykkerbutikken som fyller våre flasker ang merking

 

Luftsylinderen som sitter på pistolen er godkjent i 10år.

Kjøper du Walther LP400 f.eks så får du ny etter 10år fra Walther gratis, rent innbytte.

Edited by psAico
Endret av moderator pga. annonsering
Link to comment
Share on other sites

Har en del slike Walther 300 bars luftflasker. Og når de passerer 10år har guttungen tatt de med til Tyskland når han er der og skyter luftgeværstemner og får de gratis byttet av Walther. Glimrende service må en jo si. Luftflaska jeg fyller fra er en 300 bars 10l flaske som nokk burde vært festet for en del år siden men da jeg har egen 330 bars kompressor har ikke det blitt jort. Men da jeg jo også bruker den til dykking skal jeg få den testet nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...