Jump to content

Børsemaker + CZ shadow 2


Møringen

Recommended Posts

Hei, 

 

Hvilken børemaker er best på CZ avtrekk i Norge, og spesielt Shadow 2? 

 

Jeg var igrunn fornøyd med avtrekket på min helt til jeg kjøpte en 2000 modell Tanfoglio Limited i .45 acp som er tunet av "Bakeren i Haugesund" 

 

Nå irriterer jeg med over at Shadowen har litt kryp som må elimineres. 

 

Bakeren er ikke så lett å få tak i, så jeg lurer da på alternativer. 

 

image.png.71551e138c719702d4508c74812de53e.pngimage.png.8ac2b9b2c2f138ab7f21afe90afafd03.png

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, aps skrev:

shadow er laget for IPSC production division, og er vel en av de med desidert best avtrekk der? 

Hva bruker du pistolen til

Den brukes til skyting ja, Avtrekket er ikke ille men det er litt kryp som kan fjernes. 

 

Hva vil du egentlig frem til?

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, aps skrev:

Bruken/grenen man vil optimalisere for bestemmer hva man gjør med avtrekket.

Da du er såpass lite samarbeidsvillig skal jeg slutte å prøve hjelpe. 

 

Skjønner bare ikke  hvorfor det er relevant i forhold til kryp, da det vil være en fordel uansett hvordan den brukes:) 

Foreløbig er den brukt i litt i hurtigpistol, både i grov med en hånds skyting, og militær med to hender. Etterhvert er den tenkt brukt til dynamisk bare jeg får ut fingeren og gjennomfører kurs :)

 

Avtrekket er lettet litt med 11lb hammerfjær, etter dette ble krypet mer merkbart.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Federal86 skrev:

Dansken på Oslo Skytesenter skal vist også være ganske god på å få enda bedre avtrekk på Shadow 2 🙂

 

Takk, muligens han jeg snakket med før i dag da angående et .40 kit til Tanfoglio dei har liggende. Jeg er desverre veldig dårlig på å forstå dansk, spesielt i tlf. Dumt dei ikke svarer på mail. 

Edited by Møringen
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, aps skrev:

Bruken/grenen man vil optimalisere for bestemmer hva man gjør med avtrekket.

Da du er såpass lite samarbeidsvillig skal jeg slutte å prøve hjelpe. 

 

Helt enig aps.

 

Når du gjør et seriøst (som sedvanlig) forsøk på å analysere problemet og får denslags slengt i trynet så kan de hjelpe seg selv.

 

Det der henger ikke på greip.

Edited by hipshot
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

På 17.4.2019 den 20.40, hipshot skrev:

 

Helt enig aps.

 

Når du gjør et seriøst (som sedvanlig) forsøk på å analysere problemet og får denslags slengt i trynet så kan de hjelpe seg selv.

 

Det der henger ikke på greip.

 Det var da voldsomt for en hårsår gjeng :) 

 

Humor er vist totalt fraværende her i gården. Kan ikke dere heller forklare for en uvitende hvorfor det er vesentlig hva pistolen skal brukes til i forhold til fjerning av kryp i avtrekket? 

Link to comment
Share on other sites

På 17.4.2019 den 8.56, meatpukk skrev:

det er relevant ift til gren da man ikke har lov til å tune avtrekket i ipsc production bl.a

 

Så vidt jeg har skjønt så ble det åpnet for modifiserte avtrekk i blant annet production, foreløpig i en prøveperiode ut 2020.

 

https://www.thefirearmblog.com/blog/2018/11/14/new-ipsc-rule-book-opens-up-a-huge-market/

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 19.4.2019 den 22.34, Møringen skrev:

Takk for svar, da veit jeg det:) 

 

Men hvor går grensa?

Ikke lov å skifte fjører osv heller? 

 

Fjører er lov, og noen som er litt mer inne i IPSC reglementet får korrigere meg, men 3rd party fjører er også blitt lov i 2019 svjv. Man kan bytte deler med OEM deler. Men ingen polering og modding annet enn det nødvendige for funksjon er lov.

 

Som @toor sier har de nettopp endra noen regler rundt dette, men det er fortsatt ikke lov med "tuning" sånn jeg forstår det, man kan bruke "aftermarket trigger assemblies" og ikke bare OEM. Hva det egentlig innebærer har jeg ikke giddi å sette meg inn i.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...