Jump to content

Valg av ny allround børse i 6.5x55


StephanH

Recommended Posts

3 timer siden, vux skrev:

For ca 14k får man en Mauser M12 Extreme som jeg syns har bedre sikring enn M18(Veldig lik Sauer 100 som jeg har i skapet). Ville tatt M18 av de du listet opp.

11 990,- om en velger 308w eller 8x57is istedenfor på jaktdepotet.no :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, AsgeirK skrev:

11 990,- om en velger 308w eller 8x57is istedenfor på jaktdepotet.no :)

Er dette relevant når ts skriver 

 

DETTE

14 timer siden, StephanH skrev:

 

Skal gå ned i kaliber fra. 308 til 6.5x55 og ønsker deres mening rundt de aktuelle riflene.

 

Link to comment
Share on other sites

Schults&Larsen any day....Da har du i tillegg et systemvåpen om du senere skulle ønske et annet kaliber. Suveren presisjon, glatt sluttstykkegange, godt avtrekk.

De selges til fordelaktige priser på bruktmarkedet. Rundt 8-10 tusen for en pent brukt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt noe tull med magasiner på S&L jeg ivertfall. Hatt/brukt systemet i 10 år. Brukt både på jakt og jaktfelt/bane. Flere kalibre. Har sett folk nevnt dette jeg også, men de fleste som har hatt dette "problemet" har brukt feil størrelse på magasinet ift kaliberet.

3 forskjellige str på magasinene. K, L og KM (Kort, lang og kort magnum)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei! 

Jeg sto nylig i samme situasjon som deg, "hvilken skal jeg velge?" 

 

Jeg har tidligere hatt en tikka t3, og jeg var egentlig sikker på at valget skulle bli tikka t3 denne gangen også (finnen i meg, vil ha finsk verktøy), men etter mye klåing på div. rifler, ble det endelige valget, Mauser m18. 

 

Jeg angrer ikke ett sekund på det valget. Stokken føles" dyr", er stiv, robust, og gir svært godt grep med gummiert gripeflater. 

 

Med mine begrensede ferdigheter klarte jeg 15mm samling med 5 skudd på 100m (selleri&belgfrukter, 180gr i 30-06)

 

Jeg anbefaler mauser m18 på det sterkeste. Jeg har selv 30-06, men jeg har ingen grunn til å tro at du vil ha noen dårligere opplevelse med 6,5x55. 😁

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...