Jump to content

7 uker siden godkjent søknad, har ikke fått våpenkort


Kløyvern

Recommended Posts

4 minutter siden, Kløyvern skrev:

Jeg trodde at selveste søknadsprosessen ville ta lengre tid enn det å lage et laminert kort.

 

Tror nok det handler mer om vilje (til å prioritere) enn evne. 

 

Stor bunke, få saksbehandlere. Mye kaffe? 

Neida, den siste er vel på kanten, har ingen grunn til å tro at det ikke er dyktige saksbehandlere som gjør jobben sin - men det er vel mye som tyder på at de enten brukes til for mange oppgaver, eller at det rett og slett er for få av dem. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, hQvdingen said:

Var innom våpenkontoret i øst forrige uke, Ble sagt at de lå bakpå med mer er en 2000 våpenkort.

Ventet i over 1 år på mitt 

 

Denne effektiviseringa av politiet virker jaggu meg godt må jeg si, stående ovasjoner er på sin plass!

 

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag for en uke siden hentet jeg to rifler hos børsemaker Jens Myhr på Klett i Trondheim.
Han hadde byttet om på pipene på riflene, slik at den som tidligere var i 30-06 nå fikk pipe i 338-06 og vice versa.
Grunnen er av rent praktiske hensyn.
Uansett, tirsdag i forrige uke sendte jeg brev til lensmannen med info om kjønnskifte på disse to riflene og anmodet høflig om nye våpenkort.
I dag lå de i postkassen, signert av lensmannen sjøl.
Hurra og skål for at nærpolitireformen ennå ikke har lagt sitt klamme grep om vårt eminente lokale lensmannskontor 😀

Edited by seawolf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...så sannelig Hurramegtrillenderundtogrundtiring for denna sentraliseringa i samfunnet...🙄

Lengre tjenestevei, vanskeligere publikumskontakt og ventetid.

Noe som tidligere ble ordnet ved en samtale eller noen dagers ventetid tar nå mange måneder.

Generelt fenomen i dagens sammenslåinger i det ganske land detta, tykkes det no meg.

Ikke enkelt å være ansatt heller, når rammebetingelser endres.

 

Ekte HURRA for de gamle Lensmennene og lokalt ansatte ved lensmannskontorene!

De hadde lokalkunnskap, smidighet og ordnet det som skulle ordnes (og mer til).

De kjente folk, og nøt lokal respekt. Tilgjengelige var de også, og her i distriktet hadde de et godt ord på seg.

De er nok saknet av mange.

 

Kommer i hau et gammalt  ordtak: "Man vet ikke hva man har, før man har mista det".

Link to comment
Share on other sites

52 minutter siden, høggern skrev:

Er dette et kjempeproblem? 

 

Såfremt man ikke jakter over grensa, nei. Jeg skal ikke påstå at jeg vet, men det har i allefall blitt sagt at blålapp på svenskegrensa er et problem. 

Altså rimelig begrenset omfang. 

 

Men om det ikke er et storproblem er det i allefall en sterk indikasjon på at systemet på langt nær er så "strømlinjeformet" som det burde være. 

Og som jeg har sagt (rimelig mange ganger) før, er vi nå i 2019 og det finnes elektroniske system for det meste. Jegeravgiftskortet blir vel elektronisk f.o.m i år? 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jibrag said:

det har i allefall blitt sagt at blålapp på svenskegrensa er et problem. 

Kan godt være at du har rett, har ikke prøvd, men logikken bak er litt vanskelig å forstå.

Blålappen inneholder mer info enn den laminerte hvitlappen, og er gyldig som våpenkort frem til man mottar dette.

 

Og isåfall litt selvmotsigende praksis av Politiet, siden jeg i slutten av denne måneden har hatt ett våpen innskrevet i våpenpasset i ett år, som jeg enda ikke har mottatt våpenkort på.

Link to comment
Share on other sites

Ja og alle reiser til Sverige med nyerverva våpen? ;)

 

Om de bruker 6mnd på å lage kortet og akkurat DU bare MÅ ha det tidligere fordi du skal til Sverige på jakt, så er det vel bare å ta en tlf litt før? 

De fleste har aldri vært i Sverige med våpen vil jeg tro... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...