Jump to content

Viltkamera


starhagle

Recommended Posts

Heisann, skulle hatt meg et nytt viltkamera som kan sende bilde til mobilen min. Hvilke kamera er bra? Trenger ikke og være det dyreste men må være bra bilde kvalitet og må være et driftssikkert og lite tull:) 

håper noen har noen erfaringer og anbefalinger

Link to comment
Share on other sites

For eldre kamera gjelder som hovedregel at MMS går via 2G, mail via 3G. Dvs at mailfunksjonen glipper når 3G-nettet forsvinner. 

Nyere kamera bruker 4G-nettet, men hvis dette er tilfelle vil det sannsynligvis være et av salgsargumentene til kameraet og være opplyst.

Så hvis ikke annet er oppgitt ville jeg forutsette at kameraet kun vil fungere med MMS når 3G stenges. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har to stykker som fungerer greit. Det kommer endel tomme bilder/filmer når det blåser mye men løser dette ved å sett PIR intervall til 60 min fra mobilen til det roer seg. Kameraet står litt værhardt så det er vel dette som er grunnen.  Begge kameraene tok nesten 400 bilder og filmer over en 6 ukers periode før batteribytte. Har stort sett tatt 20 sekunds filmer. Batteriene vil nok vare en god del lenger om kameraet står på en plass med lite vind og kun tar bilder. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg erfarer 5 døgn levetid på batteriene. Alt for dårlig! Da har jeg slått av sms-kommandoer, tar bare bilder. Har relativt godt mobilsignal (80%).

Har jeg fått et mandagskamera, eller noen andre som har like erfaringer med batterilevetiden?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Liten oppdatering.  Skrudde av sms kontroll og da varte batteriene som forventet lenger. Ble tatt inn nå etter jakta og da sendte kameraet fortsatt etter 12 uker med i snitt 1.5 videofilmer per døgn. Videolengde på 30 sek i vga oppløsning. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...