Jump to content

Hvilken 1911 i 9mm? BUL, STI, etc.


Torf

Recommended Posts

Det er visst ikke for sent å slå ihjel døde hester..

Jeg er i ferd med å cave inn og anskaffe en singlestack i 9mm. Akkurat nå finnes det noen igjen av utgåtte utgaver av STI i tillegg til BUL, SA, etc.

 

Så her kommer 5-øres spørsmålet til nye 1911'er under 20K:

Er den noen som har erfaring og kan sammenlikne kvaliteten mellom BUL Classic Trophy vs STI Rangemaster vs STI Trojan vs Springfield Elite Range Officer?

 

Jeg har ikke noe imot støpte rammer. Browning gikk jo fra smidde til støpte rammer for å få Hipower til å tåle 40S&W.

 

I bakgrunnen ligger CZ Shadow 2 og murrer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en forkjærlighet for laaaaaange 1911 singelstack til militærfelt. 

Litt kaliberschizzo, for har både 9 og 45, men skyter konsekvent 45 på NM. 9mm skytes de gangene jeg har glemt lade eller ikke finner ammo ;)

 

Link to comment
Share on other sites

BUL kommer med en 6" 1911 til sommeren, sjekk med 2alfa. Kan være aktuell siden STI  ikke produserer Trojan/ Targetmaster mer. 2alfa har vel fått en kompetent børsemaker også nå som sikkert kan ta den siste finpussen hvis nødvendig. Jeg har både en BUL Throphy 5" og en STI Trojan, Min BUL står ikke tilbake for  min Trojan...heller tvert om.

Link to comment
Share on other sites

SIG SAUER lager en nydelig 1911i 9mm, pris varierer, men balanserer vel rundt 16-17000. Tight, god SIG-kvalitet. Sikler sjøl.

Alternativet å kjøpe en brukt 1911, og tune den. Ligger mange på finn.no. Baker`n er god. Da får du den som du vil, godt under 20tusen.

Lykke til 😊

 

Link to comment
Share on other sites

Tja, VW  skrus sammen i gamle østblokkland, og Volvo monteres i England...Gudene vet hvor delene kommer fra...

Men morselskapet borger for kvaliteten - verden er ikke hva den engang var 😕 På enkelte SIG`er stemples det USA ja.

Men kvaliteten er ok på de jeg har sett. Men detta med følelsen, da, blir ikke riktig rett.

 

Bakern tror jeg jobber, ja. Har en jobb jeg skal spørre ham om her nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
På 3.4.2019 den 20.32, Baardl skrev:

BUL kommer med en 6" 1911 til sommeren, sjekk med 2alfa. 

 

Sånn ser’n ut, Bul Armory 1911 Target 6″ Stainless 9×19 Bull barrel: 

https://www.azonprodukter.se/produkt/bul-armory-sas-ii-wind-40-sw-dlc-belagd-lattad-mantel-titanium-nitride-coated-pipa-kopia/

 

Ja, navnet på linken / siden har ikke svenskene fått til...de har gjort en kopia ;)

 

Men hva gjør STP såpass mye dyrere? Type TM og Sentry?

F6FE48E3-65CB-4C51-91A7-E6ACF9508EE1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...
2 timer siden, hikkas skrev:

Er den klar ut av boksen eller trenger den en avtrekksjobb?

Spørs hvilket program du tenker.

 

Den har et meget bra avtrekk ut av boksen, og ligger på ca 1240 gram.

 

Dvs at skyter du et program med krav til 1360g så må det tunes litt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...