Jump to content

Finnes det noen rimelige salongrifler til en links skytter??


Hhhh

Recommended Posts

Skyter links selv. Ga opp links salongrifle og kjøpte billig halvauto. Funket det og. Solgt til slutt pga manglende bruk.

 

Skulle ha links .222 og ga opp det og. Tikka var vel omtrent den eneste, men jeg ville ikke ha elgrifle med lite høl i pipa. Endte med enkeltskuddsrifle. Solgt da jeg hadde lyst på annet kaliber. Ville ha links i 6,5 Grendel. Ga opp det. Ga f og kjøpte høyrerifle. Enkelt og greit...

 

Kjedelig å være linksskytter! 😂

 

Så lenge kolben er nøytral, går det greit for min del, i hvert fall. Det er mer kronglete å skyte i rask rekkefølge, men det har aldri vært noe behov for det. Er neppe raskere å lade om en enkeltskudder, feks.

Link to comment
Share on other sites

Haha ser den... blir 17 i år så noe større en 22 er vel ikke mulig(eller vits) . Vil helst ha 22lr pga skuddpris. Har funnet et par våpen i links : cz452 , browning T bolt. Savage mark 2 gl. Noen som har erfaringer med disse??

Link to comment
Share on other sites

Okei, men Det blir vel litt for mye for å skyte rype å gås : p Tenker å skaffe større da jeg blir gammel nokk til storvilt...  Også har jeg lyst til å kjøpe en hagle til fuglejakt også ha 22 til å øve med siden det er så billig . 

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Hhhh skrev:

Det blir vel litt for mye for å skyte rype å gås

Du har gode argumenter for å kjøpe en salongrifle, så gjør det, bare ikke bruk den på gås. 30-06 på rype går fint både juridisk og jaktmessig. 22LR på gås går muligens fint jaktmessig, men er juridisk ikke innafor.

Link to comment
Share on other sites

klarer ikke å finne links 452 Har søkt å søkt vert innom alt av nettbutikker å sjekket. Funnet en å den er i 17hmr...

Men har funnet en savage 2 gl 22lr så vurderer en slik.

 

blir nokk kjøp av halge før 6,5 .

går det fint me ei vanlig halge eller trenger jeg links der å?? Kansje et dumt spørsmål men vet lite om sant.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til, 452 lages ikke lengre..

Du må finne en brukt eller kjøpe noe annet.

50 minutes ago, Sør-jeger said:

CZ 452 American I links.


Beste salongen for jakt som er laget!!

Nåvel.. 🙄

https://jga.anschuetz-sport.com/index.php5?menu=106&sprache=1

https://jga.anschuetz-sport.com/index.php5?produktID=1373&menu=106&sprache=1&produktShow=detail

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Lykke til, 452 lages ikke lengre..

All produksjon er nok konsentrert om nye CZ457. Om den noen gang kommer i links utgave gjenstår å se.

Endelig har CZ modifisert vekk det gamle håpløst høye boltløftet fra en tid før optikk ble vanlig på rifler.

Så håper jeg de modifiserer de gamle sentertennte konstruksjonene også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en links Anny mod. 1415-1416. Med 40cm løp og Boyds At-One stokk vil jeg se på den som nesten perfekt jaktrifle for meg.

Dessverre ryker den nok ut en av de neste månedene, ettersom Blaser kommer med 22Lr pipe. Så håper det blir den beste links riflen! 

Link to comment
Share on other sites

Blir nokk en savage 2 om jeg finner den i links. Veldig billig å de fleste på YouTube har ikke noe dårlig å si om den . 

Har funnet mange links 22lr men mest fra usa. Hadde vert fint om noen av dere kunne sendt link om dere har funnet noe.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Lå ute en links 452 brukt på finn i vinter til 3500-4000.Langt mellom de etter det jeg har sett. Har en selv, skal aldri selges.Satser på at det ordner seg for deg.Frustrerende å være linksskytter når utvalgt er så labert...

Edited by kongle
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, etter at jeg tok skrittet over til venstresiden har jeg handlet opp full garderobe +litt.

Det eneste jeg har betalt nesten fullt for en en 22lr. Og den er verdt hver krone!

Av kuppene nevnes

Fra finn, til spottpriser, har jeg kjøpt 3 Rem 700, Sauer 200str med ombyggingsett till 22, Beretta mod 55, Winchester m70.

Med solide avslag fra butikk på flett nye våpen kan nevnes  (jeg har ikke prutet, annonserte varer på tilbud); Benelli Supernova(ok-ikke helt links..men med et genialt system for justering av skjeftet), Browning a-bolt. 

 

En må ha en liten plan, litt tålmod og gidde ringe litt rundt. Sitte å lete på dårlige hjemmesider osv funker dårlig.

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Skal sette på varsel på Finn på links å håpe noe dukker opp der . Holder på med jegerprøven nå å vi tar prøven om noen uker så vil ikke bynne å ringe rundt til forhandlere før jeg har bestått, men tenker jo tidligere jeg begynner å lete jo bedre er det siden det er så vanskelig å finne. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bardp said:

Vær ops på at når løpet på den er kappet så kort vil match ammo gå overlyds i den og dermed mister du presisjonen.

 

Det er vel ikke nødvendigvis fasiten, men sjansen er der.

Har hatt tre børser i 22 LR med 40cm pipe bare de siste to åra og ingen av disse gikk overlyds med SK/Lapua match ammo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kappet en Sauer 22lr pipe til 42 cm og da jeg skulle prøve den fikk jeg meg en overraskelse da den gikk overlyds med Elly match og presisjonen derav så som så. Pipa ble demontert og en rekrutt pipe  ble anskaffet den er vel 57cm og fungerer utmerket.

Men klart kjøper man sub ammo går det jo bra men da er jo utvalget straks dårligere. Og de beste skuddene kan man jo sel langt etter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...