Jump to content

"hurtigmontasje" Ruger 10/22


fredriko

Recommended Posts

Hei,

jeg har noe som kan minne om en slags hurtigmontasje på kikkertsiktet på min Ruger 10/22,

det jeg lurer på er at jeg med den nye Magpul stokken må ta av kikkerten for at den skal få plass i den originale ruger TD baggen, er dette ok på en salongrifle med en slik montasje? eller vil man få en enorm treffpunktforskjell om man demonterer og monterer kikkerten hver gang man skal på skytebanen eller jakt?

 

legger ved noen bilder så dere kan se montasjen.

 

 

IMG_0272.jpg

IMG_0273.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette må du bare prøve deg frem med. Jevnt over er QRW gode ringer og du bør ikke få noen enorm forskjell hvis du er konsekvent på hvordan du setter siktet på igjen (fremover og med trykk mot sida som armene sitter på er mitt tips).

Hvis du skal jakte, ikke ta sjanser på å ikke vite hvor du treffer.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Dette må du bare prøve deg frem med. Jevnt over er QRW gode ringer og du bør ikke få noen enorm forskjell hvis du er konsekvent på hvordan du setter siktet på igjen (fremover og med trykk mot sida som armene sitter på er mitt tips).

Hvis du skal jakte, ikke ta sjanser på å ikke vite hvor du treffer.

 

Ja jeg skyver det alltid frem og til ene siden slik at det blir likt hver gang, jeg må rett og slett prøve meg frem da. 

Jeg ville aldri montert dette på jakt, da forblir siktet på etter det er testskutt på bane. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...