Jump to content

Tips - 22LR ammo


NorSquid

Recommended Posts

Hei, godtfolk. 

 

Jeg har et spørsmål rundt 22lr ammunisjon. Jeg har en Grand Power k22 X-trim som fungerer utrolig godt med CCI minimag, men ikke fullt så godt med rimeligere ammo som federal American eagle og lignende. Den tygger greit cci standard, men ikke veldig pålitelig. Det jeg lurer på er om noen her inne har anbefalinger til ammunisjon som strekker seg mot minimag, men som ikke koster godt over krona pr skudd. Mye av gleden og poenget med å skyte .22cal forsvinner når ammunisjonen blir like dyr som 9mm hjemmeladet. Alle tips tas imot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et ganske vanlig problem med 22-pistoler som skal være så like som mulig som en "ordentlig" pistol. Du vil høre mange historier om at "det er bare nok å polere den" eller "andre fjærer", men i 9 av 10 tilfeller løser ikke det problemer, men heller skaper andre problemer.

 

Den billigste av litt sprek ammo blir Thunderbolt.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Rausheim said:

Den billigste av litt sprek ammo blir Thunderbolt.

Takk for svar, kjempe bra. Skal teste ut de her :)

 

5 hours ago, Mas-36 said:

Har du testet Geco semiauto? Litt mer power enn standard ammo og fin pris :D

Ikke enda, men da tester jeg de også :) Takk for svar! 

 

Når det gjelder øvrige kommentarer om polering og fjærer så har jeg polert sporet til sleiden og pistolen har doble rekylfjærer, så den opererer veldig fint. Har bare merket noen klikk, samt at ammoen ikke er kraftig nok til å skyve sleiden tilbake. Kan imidlertid fjerne den ene fjæra, men da er ikke rekylen like god så ønsker å unngå dette. Har i tillegg strammet opp "main spring" med en hjemmelaget patent for å gi litt hardere anslag, noe som resulterer i en litt strammere hane som igjen krever hardere rekyl for å operere skikkelig. Men igjen, takk for alle svar ang. ammo, de skal testes ut :)

Edited by NorSquid
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Sauer 150 said:

Uten å ha full kontroll på prisen på Thunderbolt, var min oppfatning at Federal 745 i bulk er den rimeligste av hi speed patronene. 

Der er selve kula forkobret og fungerer særs godt i halautoer og større magasiner forøvrig, da den ikke legger igjen fett. 

Okei, da får de testes også. Fungerte ikke voldsomt bra med american eagle fra federal, som også er high velocity og kobberbelagte kuler om jeg ikke husker feil, men ble for dau ladning for å operere ordentlig. Skal imidlertid teste 745, så takk for tipset :)

Edited by NorSquid
Link to comment
Share on other sites

@Per-S,  jeg skyter Federal Champion forkobret bulk ammo i min S&W revolver.
Da jeg kun er hobbyskytter skal jeg ikke si så mye om presisjon, men i min revolver går i hvert fall disse klart bedre enn Top Shot og et par andre merker som selges i klubben.
Har også prøvd de i salongrifla med god presisjon.
I og med at de er hullspiss funker de også godt på kråke og skjære.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...