Jump to content

Hvor kan man få tak i ny slagfjær til TOZ 34EP?


Recommended Posts

Hei! Etter å ha saumfart internettet etter folk i samme situasjon og gått lei russiske forum, velger jeg å prøve lykken hos Kammeret's stab. Plutselig knakk den ene slagfjæra på mitt kjæreste arvegods etter bestefar, ei TOZ 34EP O/U hagle fra 60-tallet. Et helt fantastisk våpen som jeg GJERNE skulle fått liv i igjen. Våpenet har nå vært hos børsemaker siden oktober 2018 (5 mnd!) uten noe særlig hell. Fyren sliter noe voldsomt med å oppdrive ny del, og blir visstnok ikke fornøyd med legeringa på fjærstålet han har prøvd å lage ny slagfjær med. Mitt håp er at noen kan tipse meg om hvor å få tak i ny slagfjær av tilsvarende kvalitet/original. Takknemlig for all hjelp!55802323_2339414943009561_7666091739425275904_n.jpg.d9cf97a9de7491f3a167e7af57cfa462.jpg54434727_1026284814238289_4034337298815385600_n.jpg.fe1ed04366c5031f017aff8cece871ba.jpg

 

Edited by JaktPåHelgeland
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Chiefen.v-2 said:

Prøve annen smed?

Jo, hvis det ikke kommer noen resultater må jeg nok eventuelt bytte smed. Men det jeg kanskje helst skulle hatt tak i er hvem som importerte disse, og om det fins et firma som enda har deler til TOZ liggende på lager. Har lest om flere i utenlandske forum som også har slitt noe voldsomt med å oppdrive originaldeler i sine hjemland, og at også de sliter med å få laget ny slagfjær med lik styrke/spenn. Kan jo også hende at det sitter en våpensmed eller to her på berget som er ekspert på disse våpnene og har gjort dette før B|

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en billig std grad Toz i en butikk og slakt den for alle registreringsfrie deler i butikken.

Så en for en mnd eller to siden til 1990,-. Tror det var hos Jaktogfriluft. 

 

Edit: den står der fortsatt til 2500,-. Det er billig for et komplett sett deler.

 

Dette er en litt ufin måte å skaffe deg deler på men jeg har gjort det med endel pistoler og revolvere.

Feks hane og sear til Browning HP koster 2300.- hos Brownell. Komplett brukt pistol gjerne med magasiner: 3000.-. Nobrainer.. 

Personalet i butikkene pleier å bli litt lange i maska :-)

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torf said:

Kjøp en billig std grad Toz i en butikk og slakt den for alle registreringsfrie deler i butikken.

Så en for en mnd eller to siden til 1990,-. Tror det var hos Jaktogfriluft. 

 

Edit: den står der fortsatt til 2500,-. Det er billig for et komplett sett deler.

 

Dette er en litt ufin måte å skaffe deg deler på men jeg har gjort det med endel pistoler og revolvere.

Feks hane og sear til Browning HP koster 2300.- hos Brownell. Komplett brukt pistol gjerne med magasiner: 3000.-. Nobrainer.. 

Personalet i butikkene pleier å bli litt lange i maska :-)

Har vært inne på tanken, spesielt siden det ligger ei prikk lik på Finn nå til 4900,- Men som @Lille Arne er inne på, så er slagfjærer i utgangspunktet en liten kostnad bare man får tak i. Dette er liksom det eneste problemet med hagla etter over 50 år, og ser ikke behovet for alle reservedelene. Men blir jeg nødt, så er det absolutt et alternativ. Ellers bor jeg titalls mil unna våpenforhandler som selger bruktvåpen, så får nok ikke plukket fra hverandre en TOZ over disk.. Jeg skal prøve mailadressen du ga, @Lille Arne. Takk igjen! :) 

Link to comment
Share on other sites

ata leverer dei. hvis du har hastverk kan du kjøpe ett nytt sett fra meg ubrukt i pose . har du litt tid så bestill selv. går vanligvis ikke mer enn 2-3 uker før du har varene fra dem. har også reserve stokksett og ejector og fjærer liggende... greit med et lite delelager fra russiske børser, koster ikke mer enn en bytur med kona.men  har ikke hatt bruk for ekstra deler ennå....baikal og toz er ikke sultne på reservedeler akkurat...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...