Jump to content

Hvor får en tak i Winchester/Browning 1885?


Guest

Recommended Posts

Som tittelen muligens viser til, så har jeg et spørsmål og det er:

Hvor får en tak i slike vidunderlig rifler som en Winchester 1885 eller Miroku B78? Vet det finnes Ruger No.1 men denne har jeg aldri fått sansen selv om synet kun har vært igjennom en skjerm. Så Winchester eller Browning type fallblokkrifle er jeg veldig interessant i å skaffe meg, i storviltkaliber, men å finne dem har vist seg å være vanskelig, poppa opp en på finn i høst, men da var ikke lommeboka tilstede og ikke har jeg stort budsjett generelt, så om noen har eller kjenner noen med en slik rifle, og ønsker å kvitte seg med den, så er jeg interessert. Den trenger ikke å være pen i stokk eller fortre, eneste som er et must er at den enda skyter. 

 

Om denne tråden ligger feil på forumet så flytt den gjerne.

Link to comment
Share on other sites

Replika fra Uberti?

Jeg har en slik med 32" oct løp, går godt med 350gr, 405gr og 500gr kuler - tåler tunge ladninger også :-)

Er du sikker på at du ikke klarer å lade den opp til storviltkravet med svartkrutt?

Jeg har skutt endel 500gr kuler ladd med kun 65gr sveitser 2 og fått hastigheter opp til 380ms - null og niks rekyl i forhold til 52gr N133 bak en 405gr LFN...

Litt kjappere krutt og vibrere nedi 70gr så er det i hvertfall ikke mye om å gjøre...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om det er en eldre type, eller replica (type uberti for eksempel) eller noe nyere, som Winchester High Wall som faktisk kom i produksjon igjen for ikke så alt for lenge sida, eller en halvgammal Miroku B-78 så må jeg si at de to sistnevnte frister mest, kanskje aller helst en Miroku B-78 pga dens byggekvalitet og type ammunisjon den aksepterer, for meg som ikke lader selv så er muligheten for bruk av 300wm eller 30-06 eller 9,3 helt gyllen. Å skaffe seg en replica av noe så lekkert som en falling Block rifle er fint, men kanskje mest som veggpynt eller 17 mai saluttkanon, min hensikt med alt av våpen jeg kjøper, er jakt. Ja en boltrifle er mere egnet til jakt, men classy er den ikke, dermed kan du få den perfekte kombinasjonen: lekker fallblokk i normale kaliber. 

Og kanskje den viktigste detaljen, nyere og halvgamle rifler har en tendens til å koste en brøkdel av replikaer og originaler samtidig som de er mere egnet for bruk ute, da du ikke trenger å være like redd for at stokken skal miste fargen, eller løpet skal få en rustflekk du må pusse bort..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Blåser liv i tråden. Ønsker meg veldig en ny miroku produsert 1885HW i moderne kaliber. de finnes i bøtter og spann over there. både i normalkaliber og til safarikaliber. lange tunge løp. Kjempefine. Sett flere filmer på YT om folk som skyter disse knallbra. Skal ringe nordskog i dag og høre hvorfor de ikke tar disse inn. Noen som er med og evt bestiller hvis man må være flere? i 300WM/375HH med rett stokk og en fin kikkert på. Drømmebørs for noen av oss raringer, vet.

Link to comment
Share on other sites

fasit: Nordskog sier disse børsene står ikke i Winchesters Internationale prisliste, og kan dermed ikke ta de inn til Norge. De må ha min 15-20 sikre kunder til et slikt våpen før de jobber videre med å få tak i. Jeg kan godt ha to stk. Flere som vil være med? Synes forøvrig Nordskog ikke viser seg fra sin beste side her. De gjør ikke mye for å gjøre kunder fornøyd synes jeg. rett og slett vanskelige... merkelig politikk.

Link to comment
Share on other sites

Godt å vite... Da handler vi ikke noe derfra. Sørgelig at merker som Browning og Winchester skal representeres av sånne klovner. Kanskje vi burde sende mail til dem i USA.

Link to comment
Share on other sites

På 20.3.2019 den 16.30, AmundJS skrev:

"...Hvor får en tak i slike vidunderlig rifler som en Winchester 1885 eller Miroku B78?..."

Let litt på nettet, finn en seriøs våpenhandler i USA som har den børsa du ønsker deg. Send så linken til2Alfa i Oslo: post@2alfa.no

Tore der følger deg opp, de har nok gode kontakter overthere. Han har skaffa for meg tidligere, saker importører her til lands ikke kunne (les: ville) få tak i...Skal bestille noe mer av dem nå snart (conversion kit mm).

 

Kred for topp service og oppfølging. De gir deg fair pris på hva du vil ha, skaffa kjapt (noen uker).

Bare et tips til kammervenner herinne. Hør gjerne av dere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Hirgon skrev:

du kjøper våpen fra Csharps i USA selv? Hvordan funker det med import og alt det der? eller kjøper du registreringsfrie våpen?

 

Jeg har kjøpt en der. De fikk kjøpetillatelsen og la den med rifla i eska. Etter noen uker kom den i posten. Fantastisk børse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...