Jump to content

Selvanviser innendørs bane


B686SP

Recommended Posts

Hei. Vi har nå fått bygd og godkjent bane innendørs .22 bane. Ca 12 meter hold. Hvordan vil sikkerheten være hvis vi skyter på rullende selvanviser i stål? I mitt hode høres det sketchy ut, men vil det være noen risiko å gjøre dette? Grunnen til spørsmålet, er at når vi skyter utendørs, så bruker vi å avslutte kvelden med en høyst uhøytidelig konkurranse med å skyte på en gong i type elimineringsskyting, og dette er noe alle synes er en morsom greie. Og vi ønsker da å ha mulighet til dette innendørs. Men er det trygt? 

Mvh 

Mats

Link to comment
Share on other sites

BRILLER!!! så blir dere neppe alvorlig skadet. Men selvanvisere inne pleier å være stygge med ledninger, lysarmaturer og og omliggende herligheter. Det går an, om man har kontroll på hvor de fleste rikosjettene/ spruten havner, men generelt er det bedre å la vær. Iallefall på en vanlig skytebane - er det en av typen "hule", som bare er sprengt ut i fjell er det som regel greiere, men også der må en passe på.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Briller er påbudt ved all skyting i regi vår klubb. Lysarmaturer o.l. er bare ting, og kan byttes ut 😊 Dog så har jeg personlig betenkligheter med å gjøre dette. Skulle uhellet være ute, så er jo det noe man ikke får gjort ugjort. Jeg får ta en diskusjon i styret angående saken. Takk @M67

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...