Jump to content

Stabilt og enkelt viltkamera


Lillefix

Recommended Posts

Har vært en kjiping og satset på rimelige eBay-kameraer, disse har da vært med MMS og toveis-kommunikasjon. 

Bruker kameraet til å overvåke reveåta.

 

Men kameraene er så utrolig ustabile, vil ikke alltid finne dekning, vil ikke alltid sende bilde til tlf. 

 

Jeg blir gal av dette, finnes det noen kameraer, hvor en setter inn SIM-kort, legger inn telefonnummer, henger fast i treet, tar bilde av Mikkel som kommer forbi,  kan slå av MMS-sending via SMS når det blir for mange bilder av kråker på åta.

 

Vil kamera med disse kriteriene ligge oppimot 3500-4000kr eller over??

 

Må en i disse dager satse på 4g. Trenger jo ikke topp kvalitet på bildene. Må jo bare se forskjell på Mikkel og evt nabokatta og evt skogens konge?

 

Har vært borti et uovisionkamera, i 3500kr klassen som fungerte greit, er dette veien å gå?

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Lillefix skrev:

Jeg blir gal av dette, finnes det noen kameraer, hvor en setter inn SIM-kort, legger inn telefonnummer, henger fast i treet, tar bilde av Mikkel som kommer forbi,  kan slå av MMS-sending via SMS når det blir for mange bilder av kråker på åta.

 

Jeg har 4 scoutguard ute på tjeneste nå, tre på åte og et på en viltsti, alle sender bilder som de skal. Godt fornøyd med disse. De nyeste modellene har sms-kontroll, de jeg har stående ute er noen år eldre så jeg bruker å la de starte opp ca 18-19.00 og avslutter i 8-9-tida på morran. På et par av dem kjører jeg 8t timelapse i tillegg, så jeg ser de funker. Kommer da 2 bilder ila natta når jeg kombinerer med on/off på tid. 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, Lillefix skrev:

Har vært borti et uovisionkamera, i 3500kr klassen som fungerte greit, er dette veien å gå?

Vi har 20+ uovision kameraer ute. De sender stort sett uten problemer. De få gangene det har vært noe, har magasinet reparert/oppdatert vederlagsfritt. Uovision sender både på MMS og Mail. 

Link to comment
Share on other sites

Mulig Brecomen er jalla, min har dog fungert i tre vintre nå. Bruker bare MMS delen. Må også bruke litium batterier på den ellers så fungerer den dårlig når det er iskaldt ute.

 

Egentlig så er det meste jeg har sett av viltkamera håpløs gammeldags når det gjelder brukergrensesnitt. Burde jo kunne sette de opp via web grensesnitt så lenge de er innenfor 4G/WIFI dekning. Bildene burde jo da også kunne lagres i en eller annen skyløsning direkte osv osv... 

 

Er ikke så oppdatert hva som finnes, kanskje de nye støtter slikt?

Edited by vux
Link to comment
Share on other sites

42 minutter siden, Lillefix skrev:

Hvilket uovision bør en gå for??

Vi har den dyreste modellen. Mine to kameraer har fungert uten problemer i 5 år. Med litiumbatterier fungerer kameraet i ca ett år uten batteribytte. Sender ca 8-12 bilder i døgnet samtidig som det tar 10-30 som lagres på sd-kort. Ville også sjekket med forhandler om kameraet vil fungere når 3G nettet slukkes..

Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, vux skrev:

 

Egentlig så er det meste jeg har sett av viltkamera håpløs gammeldags når det gjelder brukergrensesnitt. Burde jo kunne sette de opp via web grensesnitt så lenge de er innenfor 4G/WIFI hvis de er innenfor dekning. Bildene burde jo da også kunne lagres i en eller annen skyløsning direkte osv osv... 

 

Mnja. Han  jeg jakter gris hos i Sverige har kamera på åtlene. Slik jeg forsto det, kjøper han disse ferdig oppsatt slik at de sender til en server, der han igjen henter ut bilder/ videoer. Abonnementsløsning slik jeg forsto. Var muligens et tysk firma som sto bak dette. Husker selvsagt ikke navnet på produktet. Vet ikke om det er tilgjengelig her til lands. Han hadde brukt det en stund, og var svært tilfreds med stabilitet og brukergrensesnitt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei, er det kommet noen kamrea som bare fungerer over tid uten at det blir noe tull?

Har 3-4 Scotguard og ett Uovision, opplever alle som ustabile over tid.
Uovision fungerte bra i to år, nå er det begynt å «sovne». Må da reise ut å slå det av og på, så fungerer det igjen noen dager.

Scoutguard kameraene var håpløse, vriene å sette opp og veldig ustabile.

Er nå på utkikk etter noe nytt, enklest mulig med mms.

Noen som har prøvd nye Brecom?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gitt opp de du nevner og prøvde ett Reolink med solcellepanel ifjor. Det sto ute hele sesongen uten problemer. Det krever 4g tilgang da du kobler deg opp til det med en app på telefonen for å se filmene. Mange funksjoner, men enkelt å sette opp og bruke. Med riktig tvilling sim så blir det billig å bruke og.

 

https://www.magasinet.no/reolink-go-plus-4g-super-hd-med-solcellepanel 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...