Jump to content

Field target/ luftskyting miljø?


Simenmst

Recommended Posts

På 17.3.2019 den 12.14, Helmet skrev:

Driver ikke med FT eller noe sånt, men kunne godt tenkt meg å skyte på gonger/selvanvisere/skiver på litt avstand, hvis det er flere som kunne tenkt seg å slenge med. Hvor i landet holder du til?

Nannestad og du?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Simenmst skrev:

Nannestad og du?

Skedsmokorset, og det er jo faktisk i nærheten. Det er ikke all verdens muligheter til lage improviserte baner her i området, men det er kanskje litt enklere oppover mot der du holder til?

Link to comment
Share on other sites

Skedsmo er ikke langt nei.. det letteste er sikkert å låne en standplass på en skytebane et sted, ellers er det mye skog her, men er en del ski gåere her nå! Hehe 

 

Kunne tenkt meg å skutt litt på lengre hold 50-55m med tyngre kuler.. for å se hvordan det funker.. 

 

Link to comment
Share on other sites

På 18.3.2019 den 21.12, Wintel skrev:

Hva er "litt avstand"? 

Er det aktuelt å skyte på vanlige skytebaner?

"Litt avstand" er mer enn 10 meter i hvert fall. Gjerne opp mot 100 meter hvis det lar seg gjøre, men 50 meter er en god begynnelse det også. Tenkte å få lag meg noen gonger i litt forskjellige størrelser som kan setts opp på f.eks. 20m, 40m, og 60m. 

 

 

12 minutter siden, Wintel skrev:

Utendørs på Korpåsen. Du kan skyte inne i kjelleren i Skedsmohallen (10m og 25m), men der er det straks mer press på skytetidene (ikke døgnåpent).

Etter 15 års pause begynte jeg faktisk å skyte litt igjen i LOP i fjor høst. Hvis det er flere i LOP som driver og sysler litt med luftrifler så er det jo knall. :-)

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Simenmst skrev:

Skedsmo er ikke langt nei.. det letteste er sikkert å låne en standplass på en skytebane et sted, ellers er det mye skog her, men er en del ski gåere her nå! Hehe 

 

Kunne tenkt meg å skutt litt på lengre hold 50-55m med tyngre kuler.. for å se hvordan det funker.. 

 

Det må vel gå an å få til det en eller annen plass. Et skogholt med god oversikt og passende bakgrunn kan jo være en god begynnelse.

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, Helmet skrev:

Det må vel gå an å få til det en eller annen plass. Et skogholt med god oversikt og passende bakgrunn kan jo være en god begynnelse.

Ja! Får ta en dag å kjøre å se litt etter en plass i nærheten.. ellers er jo skytebanen her et godt alternativ, der er det benk å skyte fra og,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...