Jump to content

Vanskelig tilgjengelig rust


40årskrisa

Recommended Posts

Så var det dette med rust igjen da...

 

Pusser og pusser på hagla så den er visuelt rustfri, men sliter med rust jeg ikke kommer til å få pusset bort😡

 

Har litt i overgangen mellom kammer og løp (se bilde) og "endel" mellom løpene (se bilde) som jeg ikke kommer til for å pusse bort......    Har dynket det godt i olje for å stoppe videre utvikling, men skulle gjerne bli kvitt det...   

 

Hvordan fjerner dere rust der dere ikke kommer til med filla?

2019-03-15 08_27_15-Window.png

2019-03-15 08_31_48-Window.png

Edited by 40årskrisa
rettskriving
Link to comment
Share on other sites

Prøv tannbørste. Alle "utbrukte" tannbørster her i huset havner i pussekassen for å bli mishandlet til de må kastes. Det kan hende rustangrepet sitter så dypt i godset at tannbørste kan bli lite effektivt. Men til overflate rust har jeg fint pusset bort med tannbørste på de stedene som er lite tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, znopi skrev:

Prøv tannbørste. Alle "utbrukte" tannbørster her i huset havner i pussekassen for å bli mishandlet til de må kastes. Det kan hende rustangrepet sitter så dypt i godset at tannbørste kan bli lite effektivt. Men til overflate rust har jeg fint pusset bort med tannbørste på de stedene som er lite tilgjengelig.

Tannbørste og olje? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var ikke enkelt dette😡

Har fortsatt litt rust igjen i overgangen mellom løp og "sammenkopling?"  Klarer ikke få pusset nedi der....

 

Vurderer å blåse rent med trykkluft, og spraye på fluid film (lanolin) eller tilvarende for å stoppe prosessen (tør ikke prøve med kjemisk rustløser mtp blånering)

 

Hva tenker dere om denne løsningen?

2019-03-25 10_50_51-Document1 - Word.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...