Jump to content

338LM og N565


Wintel

Recommended Posts

Er tabellen til  Vihtavuori korrekt for 250gr Lapua Scenar med N565 i 338LM?

 

N570 makser ut på 920ms mens N565 gir maks 878ms. 

 

Nå er vel N565 laget for 250gr Scenar i 338LM så litt rart om ikke dette kruttet skulle gi minst like mye fart som N570? Eller er tabellen konservativ siden kruttet er nytt?

 

Tallene stemmer overhode ikke i QL, så noe er upresist en plass...

 

Jeg har byttet fra 300gr Scenar og N570 til 250gr Scenar og N565 og skal lade en stige.  

 

Tenkte å begynne på 89gr og se hvor jeg havner - noen som har kronograferte data å dele?

Link to comment
Share on other sites

Du vil ikke få bedre fart med N565 enn med N570 i 338LM uansett.. dårligere fyllingsgrad dårligere hastighet er det du oppnår ved dette byttet.. skal du ha mere fart enn med N570 så må du gå for et tregere krutt.. så lenge du får nok krutt i hylsen så er det ingen grunn til å gå for et raskere krutt..

Edited by Sunnmøring
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lada stige fra 85 til 90 grs med den kombo'n du nevner her. Finner ikke igjen krono dataene, men fikk best presisjon på 87grs på min rigg. 855m/s i 69cm pipe, 1:10 snurr. På 90grs var jeg tett oppunder 900 m/s etter det jeg husker..., ikke noe særlige trykktegn, men spredde mer på blinken enn mildere lada.

N565 brenner renere enn N570. N570 etterlater mye dritt i løpet, N565 er bedre her. Skal du bruke kruttmålet, renner N565 meget bedre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...