Jump to content

17 WSM


Polardego

Recommended Posts

Tror denne patronen dør ut fort. Den gjør ikke så mye mer enn .17 HMR. Pluss gamlingene .22 magnum og .22lr er gode patroner innen .22 familien. Vil du ha mer så er .22 hornet/.222rem og .223 rem gode valg uten å bli for mye til det meste.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske å ha sett noen forhandle .17 wsm. Jeg diskuterte dette med en forhandler når patronen kom på markedet, de planla ikke å ta inn våpen pga ammoprisen- som fort ville overskride .223 rem fabrikkammo. Og da er det nok begrenset antall potensielle kjøpere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 3/9/2019 at 6:57 AM, Polardego said:

17 WSM

 

Er det noen som har sett kreasjon eller testet den? Er basert på patronen til en spikerpistol. Med en 22-kule så hadde den blitt en veldig bra fuglepatron.

 

Ja, jeg har lite å gjøre på morran, babyen våknet  0500 😴

Ja. Har brukt den på jakt i Canada. Den fungerer den.

Link to comment
Share on other sites

Hehe😁. Var ikke helt meningen det. Tja hva skal en si. Jeg har vært så heldig å få bruke en sån på pest controll og kalkunjakt der borte. Med pest control så menes det å kjøre atv bil på prærien å skyte præriehunder på alt fra 1 m til 150-200. Med noe øl inne imellom. Noe som er en favorittsyssel der borte på fridager. For de som ikke vet hva en præriehund er så er det en gnager på størrelse med premiumkoppen til circkel K. Med WMS'n så er ikke dette et problematisk mål ut på 150-200 m uten å tenke på å justere treffpunkt. Og når du treffer så er det ikke noe tvil. Å dele en sånn præreihund i to på 150 m er ikke uvanlig.

Kalkuner detter i smellen på samme hold er ikke uvanlig. 

Slektningen jeg lånte den av brukte denne til å jakte coyote ut mot 200m.

 

Er igrunn synd at dette kaliberet ikke kom seg over dammen. For det et absolutt et av de mest potente småvilt og  toppjaktkalibrene der ute😁

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...