Jump to content

Jack Russell til jakt


Mirakelblomst

Recommended Posts

Hei!

Har ei JRT-tispe på to år som har fått prøve seg i hi, på grevling foreløpig (venter på reven) og hun er både tøff og forsiktig nok og digger dette. Hun har også sporet og jaget rådyr og elsker det også. Satser på å bruke henne til jakt til høsten, på rådyr, hjort, rev og grevling.

Noen her som jakter med JRT? Hadde vært litt gøy å høre om andre JRT som blir brukt til annet enn selskapshunder og utstilling ;-)

Denne her er ikke avlet for jakt, men har enorm jaktlyst :-)

 

Diddi grevling.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det går nå stort sett greit, i allefall om en lærer seg hunden å kjenne og gjør en vurdering om hunden egner seg til jaktformen. Det er noen hunder som er for overmodige, men de fleste lærer å holde avstand. Har jakta en del grevling med terrier og dachs (ikke mine hunder, men vært med), og såvidt jeg kan huske har det enda ikke vært nødvendig med dyrlegebesøk. Noen rift kan det bli, men som regel er det bare overfladisk. Reven er verre om den får tak, mye lengre og skarpere tenner. Er min erfaring i allefall. 

Men nå har jeg også jakta med drever siden 1993 uten å hatt loser over 2 timer, og uten å dra hjem uten hund, så mulig mine hundeerfaringer er lite representative 9_9

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...