Jump to content

S&W 686-4: Erfaringer


NorSquid

Recommended Posts

God dag godtfolk. 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en bekjent sin 686-4. Det jeg la merke til er at frontsiktet ikke er utbyttbart, noe jeg trodde -4 hadde. Er det noen som har denne som har byttet sikte og eventuelt har noen erfaringer rundt dette? Andre erfaringer og tips tas imot med stor takk.

 

 

Edited by NorSquid
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg liker det. På mitt ambisjonsnivå føler jeg ihvertfall ikke at det er noen ulempe.

Under visse lysforhold på sorte mål i ei feltløype synes jeg faktisk det kan være en fordel, sammenlignet med helsorte sikter, inkludert LPA / Patridge kombinasjon.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja okei. Da burde jeg kanskje ikke tenke noe mer over det, men følte med en gang at det var en ulempe å ikke kunne bytte ut frontsiktet til noe annet uten en omfattende jobb. Jeg får tenke litt mer på det, så får jeg se om det blir denne eller en senere modell. Takk for innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Smith sitt red ramp frontsikte er helt ok til feltskyting. Det samme er smith sitt baksikte.

Det at folk flyr rundt og sier 'du må' skifte til sort sikte og sitte på annet baksikte er bare tull.

Du må ingenting og du vil garantert ikke skyte et poeng bedre om du skifter.

 

Det fantes engang noen slike hard plast sikter i forskjellige farger, der du bare slår ut den lille pinnen,

vipper ut siktet og så setter ned et slikt hard plast sikte og borer rett gjennom og setter inn pinnen igjen.

Vet ikke om dem er i handelen enda, men da hadde du skiftet et slikt på noen minutter med en tynn dor

og en hammer vist du hadde forberedet dem i forkant. Jeg har ikke prøvd dem, men dem fantes i

sort, rødt, grønt, orange, etc oppe hos børselars.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, S.O.N said:

Smith sitt red ramp frontsikte er helt ok til feltskyting. Det samme er smith sitt baksikte.

Det at folk flyr rundt og sier 'du må' skifte til sort sikte og sitte på annet baksikte er bare tull.

Du må ingenting og du vil garantert ikke skyte et poeng bedre om du skifter.

 

Det fantes engang noen slike hard plast sikter i forskjellige farger, der du bare slår ut den lille pinnen,

vipper ut siktet og så setter ned et slikt hard plast sikte og borer rett gjennom og setter inn pinnen igjen.

Vet ikke om dem er i handelen enda, men da hadde du skiftet et slikt på noen minutter med en tynn dor

og en hammer vist du hadde forberedet dem i forkant. Jeg har ikke prøvd dem, men dem fantes i

sort, rødt, grønt, orange, etc oppe hos børselars.

 

 

Ja virker som siktene er helt kurante. 

 

Når det gjelder det siste du skrev så er jo nettopp problemet at dette ikke er mulig på denne modellen, da siktet er en helstøpt del av løpet. 

Link to comment
Share on other sites

Det går også an å rett og slett dra ut den røde plastbiten fra kornet og bruke siktet slik det blir uten den. Eller fylle igjen åpningen med svart epoxy eller tilsvarende. Hvis man ikke liker rødt, altså. Men forskjellen er nok som andre sier, marginal. Jeg liker svarte sikter bedre til presisjonsskyting, men til felt har det forsvinnende lite å si for min del i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...