Jump to content

Burde selge, men får det ikke til...


strekkfisk

Recommended Posts

Jeg har kommet til at jeg trenger en bedre 9mm til militærfelt,og for å få det til må jeg selge en Beretta 92 comp, en Beretta 81BB i 32acp og en Smith mod 10-8. 

Men jeg får meg ikke til å legge de ut på finn. Det føles som å selge ei nyre. 

Aller helst skulle jeg fått en børsemaker til å fikse kryp og avtrekksvekt, men da blir det jo ikke no ny 9mm. 

Er det flere som har det sånn? 

Link to comment
Share on other sites

Du er nok ikke alene om å ha det slik. Har solgt våpen som etter salget viste seg å ha en tettere forbindelse til meg enn jeg ante. Da har jeg lagt inn et fremtidig kjøp av likt våpen og det er god terapi. Det kommer jo litt an på hvor tett man er knyttet til det som skal selges og hvor mye man har lyst på det nye. Litt som ungdomsforelskelserxD

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I et øyeblikks sinnsforvirring for noen år siden la jeg ut en Sako L579 i .308 på Finn. Dønn strøken, kunne vært plukket rett ut fra butikkhylla. 

Tanken var å frigjøre plass i garderoben. 

Denne rifla er for meg som onkel skrues tiøring; det var med den alt startet for 39 år siden. Rifla tilhørte min morfar, og jeg husker jeg som treåring sto med store øyne og kikket på når han skjøt på blink av og til. Mer skulle ikke til for å vekke jakt- og skyteinteressen i et guttesinn. 

Lite visste jeg da at det skulle bli en livsstil...

 

Jeg slettet annonsen på Finn etter et par dager, etter å ha gitt meg selv en imaginær klaps i bakhodet. 

Rifla står fortsatt i skapet, og blir i mitt eie så lenge jeg puster. 

Edited by neon77
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kjente følelser...…
Min største sorg er at jeg i et øyeblikks sinnsforvirring solgte en S&W 1911 Pro Series til en kompis i klubben.
Hver gang jeg ser han med den pistolen føler jeg meg som Gollum i Ringenes Herre.....Min kosteligste...… :(
For ikke å snakke om når jeg sjekker prisen på en ny.....galskap! Rett og slett galskap å selge noe sånt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sett det på kona og stokk om i garderoben. Eventuelt kan du skyte reserve i militær, vis du ikke har noe der. For der går ikke 32.acp eller model 10. Eller om du ikke skyter dynamisk så ere bare og hive seg på kurs. Da kan du fort vekk klare og skvise inn noen flere 9mmere.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, unnamed skrev:

Sett det på kona og stokk om i garderoben. Eventuelt kan du skyte reserve i militær, vis du ikke har noe der. For der går ikke 32.acp eller model 10. Eller om du ikke skyter dynamisk så ere bare og hive seg på kurs. Da kan du fort vekk klare og skvise inn noen flere 9mmere.

Klarer ikke 10 starter før barna flytter ut, så reserve utgår. Dynamisk er en mulighet, men det er det nesten ingen i klubben som driver med. Samt at jeg ikke kan bruke pengene fra salget. 

Ser ut som jeg må finne en kompetent børsemaker.. 

Edited by strekkfisk
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, strekkfisk skrev:

Klarer ikke 10 starter før barna flytter ut, så reserve utgår. Dynamisk er en mulighet, men det er det nesten ingen i klubben som driver med. Samt at jeg ikke kan bruke pengene fra salget. 

Ser ut som jeg må finne en kompetent børsemaker.. 

Bor du i nærheten av hovedstaden så er 10 starter null problem. Trenger bare 5 aproberte. Er gjort på 2 helger det. Du kan ta dynamisk kurs hos andre klubber så det er bare og høre rundt. Men i bunn og grunn så er kanskje lysten større enn behovet for en 9mm til?

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, strekkfisk skrev:

Nei, bor på Sørlandet. Og lysten er nok større enn behovet ja. 

Hvis jeg får letta avtrekket på 92'n så er det igrunnen alt som trengs. 

Jeg hadde min inne hos skittjakt og det ble bedre enn jeg hadde regnet med. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg bytta alt av det mellom avtrekker og hane, samt avtrekker og hane. Avtrekker var originalt plastik så fikk metall og hanen bytta jeg til sånn skeleton hane. Totalt kom det på 5 lapper mener jeg og huske. Men var bare en børsemaker time jeg betalte for. Resten var deler. Han polerte også alle deler det han turte. Har hørt man kan få bedre avtrekk vis man bygger den om til bare SA men det hadde jeg ikke lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...