Trasop Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Hei, synes den siste tiden at hundepeilen har hatt litt dårlig rekkevidde. Har alpha 100 med t5 mini. Synes den var bedre for et år siden. Nå mister jeg ofte kontakten når hunden er over 600 meter borte. Hvis ikke det er paddeflatt eller at jeg er på en høyde. Kan av og til få han inn på 800-900 meter men det hører nå til sjeldenheten. Før hadde jeg som regel rekkeviddde over 1 km. Noen som vet hva som kan være årsaken, eller har opplevd dette selv? Begge antennene ser ut til å sitte riktig. Noen som har erfaring med å bytte til vanlig T5? har en litt stor beagle hann, så han bør vel klare det forsåvidt. Men vil jo aller helst ha det i orden med T5 minien da denne bare er året gammel. Burde jeg levere den inn og klage eller kan jeg ikke forvente bedre enn max 1 km rekkevidde under gode forhold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Jeg opplevde det samme med «vanlig» t5 i fjor. Tidvis elendig rekkevidde i det faste terrenget. Sjekket antenne for brudd men fant ingenting. Jeg mener dog at rekkevidden var dårligere i helgene enn hva den var på ukedager så mistenker at det har med protokollen t5 bruker. Har rett og slett blitt for mange brukere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trasop Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Takk for svar, men hvor lang rekevidde erfarer folk at de har med garmin peilen sin.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HausJakt Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Jeg kan peile på litt over 2km i gode forhold med T5 og Astro 320. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Typisk noe over 1km i kuppert terreng og 2-3km i åpent terreng. Dette er forøvrig rekorden (bark og hund i eget terreng, boffen er bikkja til en kompis som jakter i et annet terreng) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trasop Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Takk for deling av erfaringer, jeg har satt meg ned nå og oppdatert peilen og halsbåndet med Garmin sin oppdatering side/app. Hvis listen med alle forbedringene stemmer så skal indre skje på alle måter. Jeg er tydeligvis litt treig for jeg oppdaterer slike ting alt for sjeldent skjønner jeg. Blir spennende å teste rekkevidde etter dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trasop Posted December 2, 2019 Author Share Posted December 2, 2019 Etter oppdateringen jeg gjorde av peilen og halsbåndet i fjor vår, ser jeg at denne sesongen klarer peilen lengre distanser. Den får ofte litt hikke ved 1 km pluss, men holder jeg den opp over hodet så har den gitt meg posisjon på hunden ut til litt over 2 km. men da følger den ikke opp hver 5 sek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts