Jump to content

kort rekkevidde Garmin t5 mini


Trasop

Recommended Posts

Hei, synes den siste tiden at hundepeilen har hatt litt dårlig rekkevidde. Har alpha 100 med t5 mini. Synes den var bedre for et år siden. Nå mister jeg ofte kontakten når hunden er over 600 meter borte. Hvis ikke det er paddeflatt eller at jeg er på en høyde. Kan av og til få han inn på 800-900 meter  men det hører nå til sjeldenheten. Før hadde jeg som regel  rekkeviddde over 1 km. Noen som vet hva som kan være årsaken, eller har opplevd dette selv? Begge antennene ser ut til å sitte riktig. Noen som har erfaring med å bytte til vanlig T5? har en litt stor beagle hann, så han bør vel klare det forsåvidt. Men vil jo aller helst ha  det i orden med T5 minien da denne bare er året gammel. Burde jeg levere den inn og klage eller kan jeg ikke forvente bedre enn max 1 km rekkevidde under gode forhold. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde det samme med «vanlig» t5 i fjor. Tidvis elendig rekkevidde i det faste terrenget. Sjekket antenne for brudd men fant ingenting. Jeg mener dog at rekkevidden var dårligere i helgene enn hva den var på ukedager så mistenker at det har med protokollen t5 bruker. Har rett og slett blitt for mange brukere.

Link to comment
Share on other sites

Takk for deling av erfaringer, jeg har satt meg ned nå og oppdatert peilen og halsbåndet med Garmin sin oppdatering side/app. Hvis listen med alle forbedringene stemmer så skal indre skje på alle måter. Jeg er tydeligvis litt treig for jeg oppdaterer slike ting alt for sjeldent skjønner jeg. Blir spennende å teste rekkevidde etter dette. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Etter oppdateringen jeg gjorde av peilen og halsbåndet i fjor vår, ser jeg at denne sesongen klarer peilen lengre distanser. Den får ofte litt hikke ved 1 km pluss, men holder jeg den opp over hodet så har den gitt meg posisjon på hunden ut til litt over 2 km. men da følger den ikke opp hver 5 sek. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...